KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Nové vedení Plzně chce postavit tramvajovou trať na Borská pole

Nové vedení Plzně chce postavit tramvajovou trať na Borská pole

Publikováno: 8.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:48
Rubrika: 2011

Nové vedení plzeňské radnice chce postavit tramvajovou trať na Borská pole, kam denně směřují tisíce studentů i zaměstnanců průmyslové zóny. Na projektu za 600 milionů korun, který ještě loni řada politiků zpochybňovala, se dále pracuje. Borská pole jsou po sídlišti Lochotín druhou nejvíce exponovanou lokalitou Plzně a tramvaj potřebují, řekl ČTK primátor Martin Baxa (ODS).

Projekt má podle něj navíc alokováno zhruba dvě třetiny nákladů v evropském programu ROP spolu s úvěrem od Evropské investiční banky. Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) by tak město vydalo na stavbu "jen" 150 až 180 milionů korun.

"Nic se nezmrazilo, projekt pokračuje. Já osobně ho velmi podporuji a budu se zasazovat o jeho realizaci," vysvětlil Baxa. Pro město je podle něj klíčové, aby se rozvíjela Západočeská univerzita (ZČU), a tramvajová trať je k tomu významným příspěvkem. Univerzitní areál bude navíc výrazně rozšířen, škola totiž dostala velké evropské dotace na čtyři výzkumná centra. "Pro nás je důležité, aby ZČU prosperovala," zdůraznil Baxa.

Podle pracovnice rozvojových projektů univerzity a městské zastupitelky Jaroslavy Maříkové (Občané.cz) všechna budovaná centra s tratí navíc počítají a je také ve schváleném integrovaném plánu rozvoje Plzně. Na Borská pole podle Runda dojíždí zhruba 30.000 lidí denně.

"V souvislosti se získáním čtyř projektů z evropských strukturálních fondů vznikne v univerzitním kampusu v následujících letech přes 1000 nových pracovních míst. Plzeň tak vybuduje nejvýznamnější centrum nového výzkumu v Čechách," uvedl prorektor ZČU František Ježek, podle kterého je proto trať nezbytná. Současně je potřeba vybudovat k univerzitě sjezd z dálnice D5 i pro autobusy od Klatov.

Primátor odmítl některé názory, že stačí, aby na Borská pole vedla trolejbusová trať vybudovaná loni. "Jsem přesvědčen, že trolejbus není alternativou tohoto projektu, a věřím, že v tom najdeme celkovou shodu v rámci politického vedení města (koalice ODS a ČSSD)," dodal. Podle něj by také byla škoda nevyužít alokované peníze z EU. Podle informací ČTK má být stavba trati součástí programového prohlášení nového vedení radnice, které ho chce představit veřejnosti do 24. února.

Podle Runda má projekt územní rozhodnutí vydané předloni. Hotová je také dokumentace pro stavební povolení. "Město o něj ale zatím nemůže požádat, protože nemá vykoupeny všechny pozemky. V optimistickém scénáři je na výkupy šest až devět měsíců," uvedl. Jde o několik pozemků, ale není tam zásadnější komplikace. Podle Runda by mělo být vydáno stavební povolení nejpozději na počátku roku 2012 a stavba by se mohla zahájit v polovině roku. Letos jsou v rozpočtu města desítky milionů korun na výkupy. Většinou ale bude docházet ke směnám, dodal Rund.

Prodloužení tramvajové trati chystá radnice téměř deset let a má být dlouhá dva kilometry. Začne na nynější konečné linky číslo čtyři na Borech a povede Kaplířovou ulicí, mezi kampusem univerzity a loukami a skončí u Teska na Borských polí.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice