KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Nové vedení bučovické radnice přehodnotilo trasu obchvatu

Nové vedení bučovické radnice přehodnotilo trasu obchvatu

Publikováno: 23.3.2011
Rubrika: 2011

Nové vedení bučovické radnice od základů přehodnocuje hlavní dopravní investici města - obchvat. Zadalo si zpracování návrhu s novou trasou. Město má zcela obejít, ale nedělit ho. Minulé radniční vedení prosazovalo přeložku hlavní silnice první třídy, a to protože prý šlo o jednodušší variantu. Do takzvané dopravní superkoncepce se však stavba stejně nedostala, protože dokument dal přednost obchvatům, řekl ČTK místostarosta Jiří Horák (KDU-ČSL).

Bučovice, které mají zhruba 7 000 obyvatel, protíná frekventovaná silnice E50. Vede od dálnice D1 směrem na Slovensko a ve špičce po ní projede zhruba tisíc aut za hodinu. Provoz navíc stále houstne. Už 30 let se proto v Bučovicích mluví o obchvatu.

Trasa, kterou prosazovalo minulé vedení složené ze zástupců ČSSD a ODS, však šla podle Horáka jen několik set metrů od současné silnice a město dělila. "Procházela mezi centrem města, novými obytnými čtvrtěmi a vlakovým nádražím, takže lidé, kteří by chodili do města nebo na vlak, by zase museli chodit přes přeložku," popsal. Trasu původně kritizovali i památkáři. Báli se toho, že ohrozí zámek a zámeckou zahradu, protože při stavbě se blíž k nim mělo posouvat koryto řeky Litavy. Později se stavbou souhlasili.

Nová městská rada, kterou tvoří Volba pro město, KDU-ČSL a VV, chce přesto dopravní řešení nové. Jakou trasu dopravní inženýři vyhodnotí jako nejvhodnější, zatím není jisté. I kdyby však řešení existovalo, nevěří místostarosta tomu, že se začne se stavbou rychle. "Za jedinou reálnou věc v blízké době považuji zpoplatnění silnic první třídy, takže tranzitní doprava by se dostala z města pryč," uvedl. Podle něj by pak dopravci neměli zájem jezdit přes Bučovice jen proto, aby ušetřili na dálničním mýtném.

Podle hlukových map z roku 2008 patří Bučovice mezi deset měst v zemi, jejichž obyvatelé musejí v noci snášet nejvyšší hlukovou zátěž. Hukot přesahující 70 decibelů v noci slyší deset procent z nich.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice