KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Nová metoda oprav výtluků podle ŘSD přináší náklady do budoucna

Nová metoda oprav výtluků podle ŘSD přináší náklady do budoucna

Publikováno: 16.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 15:06
Rubrika: 2011

Technologie oprav silničních výtluků, která by bez využití strojů měla umožňovat dočasnou obnovu vozovky i v mrazivém počasí, přináší potíže při následném odstraňování použitého materiálu. Po dnešní praktické ukázce této metody od společnosti BG SYS to uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Proces následného odstraňování materiálu je podle ŘSD zdlouhavý a nákladný.

"Tato metoda je sice účinná pro momentální řešení a opravu výtluku, ale naráží se na problémy s recyklací při odfrézování souvislé části povrchu za účelem položení nového koberce či rekonstrukce vozovky," uvedla Vápeníková.

Podle Vlastimila Bartela, jednatele společnosti, která s novou technologií přišla, oprava výtluku nevyžaduje žádné stroje, stačí prý jen kbelík, zednická lžíce, voda a materiál pro vyplnění výtluku. Po vyspravené silnici je údajně možné začít jezdit po 30 minutách a oprava vydrží celou zimu.

V současné době používá Ředitelství silnic a dálnic pro opravy vozovek dvě základní metody. Metodu "za studena" využívá pro nutné opravy nejhorších výtluků ještě během zimy. Tyto opravy však nejsou příliš trvanlivé. Trvanlivější "horkou obalovanou asfaltovou směs" je možné použít pouze při vyšších teplotách po odfrézování vozovky. Obvykle se s touto formou opravy začíná až na jaře.

Laboratoř Ředitelství silnic a dálnic podle Vápeníkové testuje veškeré další možné technologie oprav vozovky, aby našla co nejekonomičtější a nejtrvanlivější metodu.

Efektivita a používání nových technologií při opravách silnic jsou rovněž prioritami ministra Víta Bárty. Bárta chce pro příští rok zvýšit rozpočet na opravy silnic a dálnic ze čtyř na devět miliard korun. Podle ministra se změní také způsob zadávání práce. Zakázky budou nově v režii soukromníků, kteří budou pro stát zajišťovat co možná nejnižší cenu, budou hledat úspory, oponovat projekt a kontrolovat jej až do odevzdání.

Celková délka silniční sítě v České republice byla v polovině loňského roku 55.720 kilometrů. ŘSD se stará o údržbu dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy, komunikace nižších kategorií mají na starosti jednotlivé kraje.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice