KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    NKÚ zjistil chyby při výstavbě D3, hrozí další nárůst nákladů

NKÚ zjistil chyby při výstavbě D3, hrozí další nárůst nákladů

Publikováno: 3.6.2011, Aktualizováno: 7.6.2011 09:11
Rubrika: 2011

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) při výstavbě dálnice D3 neposuzovalo technická řešení a opodstatněnost staveb z hlediska investičních i provozních nákladů. ŘSD rovněž nemá účinná pravidla pro dosahování lepších cen při přípravě staveb i jejich realizaci. K těmto závěrům dospěl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Podle něj hrozí další nárůst nákladů. Podle ŘSD jsou zmíněné nedostatky dané legislativou. D3 má spojit Prahu, České Budějovice a státní hranici s Rakouskem.

NKÚ také poukazuje na to, že v letech 2006 až 2010 vzrostly u 23 staveb předpokládané náklady o více než polovinu. Vzhledem k tomu i k poznatkům z dalších kontrol existuje podle kontrolorů riziko, že předpokládané náklady na výstavbu D3 opět porostou.

"Příprava výstavby dálnice D3 trvá více než 20 let, a přesto nebylo vyřešeno její vedení územím Středočeského kraje," konstatoval NKÚ. Ujasněny nebyly zdroje financování výstavby, ani nebyla závazně stanovena potřeba peněz na její pořízení, uvedl kontrolní úřad.

Podle ŘSD výtky z kontrolní akce NKÚ popisují situaci, v níž se musí ředitelství ze zákona pohybovat. "Jedná se o nedostatky převážně legislativní, na které ŘSD dlouhodobě upozorňuje. Například přehnané a neopodstatněné požadavky místních samospráv, a dalších dotčených orgánů, které cenu dálnice zvyšují, nebo složitost, s jakou probíhá příprava dálnice a z ní plynoucí nemožnost dodržovat optimisticky nastavené harmonogramy," řekla ČTK Nina Ledvinová z oddělení komunikace ŘSD.

Nejvyšší kontrolní úřad konstatoval, že z celkové plánované délky dálnice 174 kilometrů zatím stojí jen 17 kilometrů, tedy asi desetina. Průměrné náklady na pořízení představovaly 290 milionů korun za jeden kilometr. Jeden kilometr úseků, které teprve vzniknou, by měl stát dokonce 530 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice