Německá dálnice by mohla zvýšit prioritu dostavby silnice R6
Rubrika: 2011
Ministr dopravy Vít Bárta dnes v Karlových Varech připustil, že při stanovování priority dostavby silnice R6 mezi Karlovým Vary a Prahou by mohla hrát roli i možná vyšší intenzita dopravy po dokončení dálnice na německé straně hranice. Ministerstvo ale chce co nejméně měnit priority stanovené v takzvané superkoncepci výstavby silnic, řekl dnes novinářům. Ta zatím zahrnuje jen stavbu několika obchvatů.
Názory ministerstva a Karlovarského kraje jsou přitom značně odlišné. Zatímco kraj prosazuje už roky dostavbu rychlostní silnice jako čtyřproudé komunikace, která by umožnila spojení kraje s Prahou, ministerstvo zase chce jen stavbu obchvatů obcí na trase. I ty by se ale podle dopravní superkoncepce měly začít stavět až za dva roky okolo Lubence a za tři roky okolo Hořesedel, Hořoviček a Řevničova.
Na německé straně vede dálnice A93 jen asi 20 kilometrů za českou hranicí. Dostavbu k Chebu několik let blokovaly protesty občanských organizací hlavně proto, že silnice má vést přes území Smrčiny (Fichtlgebirge). Nyní se ale našel kompromis a se stavbou od Marktredwitz směrem k Chebu se může začít.
"Dostavba dálnice mezi Karlovými Vary a Německem může změnit dopravní intenzitu na R6 a díky tomu může posunout prioritu této komunikace v rámci České republiky," uvedl Bárta.
Jak ale připomněl náměstek hejtmana Petr Navrátil, bylo by potřeba uplatnit více kritérií při stanování priorit staveb. "Nejen současný výkon silnice, ale i bezpečnost, zátěž na obce, ale také to, že na současné silnici se při nehodě prakticky zastaví doprava," dodal Navrátil.
Ministr Bárta se ale také dnes vyjádřil značně skepticky k možnosti využít pro financování stavby R6 jiné než státní zdroje, například formou PPP projektu, na kterém by byly využívány soukromé i veřejné prostředky. O této možnosti například jednal i poslanec Rudolf Chlad na německé straně, kde našel pro tuto možnost podporu.
Kromě R6 se ale Bárta v Karlových Varech zabýval i silnicí přes Pernink v Krušných horách, u které se přes protesty místních obyvatel uvažovalo o rozšíření i pro těžkou nákladní dopravu. "Jestliže s asociací krajů půl roku debatujeme o tom, co stavět, a tato komunikace není uvažovaná v rámci dopravní superstrategie, já to budu respektovat," uvedl Bárta.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.