KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Nejvyšší správní soud zamítl stížnost stavitele Královopolského tunelu; stavba pokračuje

Nejvyšší správní soud zamítl stížnost stavitele Královopolského tunelu; stavba pokračuje

Publikováno: 3.3.2011, Aktualizováno: 9.3.2011 12:56
Rubrika: Tunely

Nejvyšší správní soud (NSS) dnes zamítl stížnost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) proti rozhodnutí Městského soudu v Praze, který loni na podzim zrušil stavební povolení Královopolského tunelu v Brně. ČTK to dnes v tiskové zprávě oznámil mluvčí NSS František Emmert.

Klíčová dopravní stavba Jihomoravského kraje, která tak od konce roku zatím stojí, ale díky čerstvému rozhodnutí ministerstva dopravy získala nové platné povolení, a práce by na ní měly začít v druhé půlce března.

"Nejvyšší správní soud svým rozsudkem potvrdil správnost závěrů obsažených v rozhodnutí městského soudu," uvedl Emmert. Městský soud v Praze v říjnu zrušil předchozí rozhodnutí ministerstva dopravy, kterým se povolovala stavba tunelů. Pražský soud tím tehdy rozhodl ve prospěch aktivistů, kteří proti vydání stavebního povolení protestovali.

Podle Emmerta NSS zamítl obě hlavní námitky kasační stížnosti. Týkaly se legitimity toho, zdali občanského sdružení VMO Brno mohlo protestovat proti stavbě tunelů, a toho, zda se stavební úřad a ministerstvo dopravy řádně vypořádaly s námitkami žalobce ohledně nedostatečnosti ochrany před hlukem.

Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má v budoucnu stát součástí velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem. Rozhodující část stavby tvoří dva paralelní dvoupruhové ražené tunely dlouhé 1,25 kilometru.

Počátkem března ministerstvo dopravy vydalo nové rozhodnutí včetně nového posudku a doplnilo další podmínky, za kterých stavba musí probíhat. Aktivisté ale ani tak nejsou spokojeni a zvažují novou žalobu, uvedl Karel Štěpaník z občanského sdružení VMO Brno.

"Rozhodnutí o kasační stížnosti se žádným způsobem nedotkne nového rozhodnutí ministerstva dopravy vydaného dne 1. března 2011 právě na základě rozsudku městského soudu. Další stavební postup se totiž bude odvíjet od tohoto nového rozhodnutí ministerstva dopravy, které zohledňuje názory městského soudu i Nejvyššího správního soudu," připomněl Emmert.

Proti poslednímu rozhodnutí ministerstva se nelze odvolat. Rozhodnutí bude pravomocné, poté co bude 15 dnů vyvěšené na vývěskách úřadů, kterých se týká. ŘSD už dalo dříve najevo, že se práce rozjedou hned, jak to bude možné. Stavba, která měla být hotová už letos v listopadu, však podle odhadů nebude hotová před jarem příštího roku. Podle rozhodnutí ministerstva nesmí délka stavby přesáhnout konec roku 2013. Cena stavby se může vyšplhat až na devět miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (72x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (46x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice