KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Nejmodernější čínská tramvaj vychází z českého know-how

Nejmodernější čínská tramvaj vychází z českého know-how

Publikováno: 1.4.2015
Rubrika: 2015

Nová tramvaj, která nese typové označení 27T byla nedávno představena čínské veřejnosti. Jedná se o výsledek spolupráce plzeňské společnosti Škoda Transportation a čínské firmy CSR Qingdao Sifang Co. Ltd. Vozidlo, které technicky vychází z koncepce tramvají rodiny ForCity, splňuje nejmodernější technické a bezpečnostní parametry, dokonce může být alternativně poháněné bateriovými nebo vodíkovými palivovými články. 

V roce 2012 začala spolupráce mezi českou a čínskou společností. Od té doby bylo podepsáno několik kontraktů, ten nejvýznamnější byl transfer technologie výroby tramvajového vozu 15T ForCity Alfa a s tím související školení pracovníků a technická asistence škodováckých techniků. „Mohu potvrdit, že při vývoji tohoto nového čínského vozu 27T byly využity poznatky z provozu tramvaje 15T ForCity Alfa i z vývoje jiných typů tramvajových vozů, konkrétně platformy 26T a 28T ForCity Classic. Nejmodernější čínská tramvaj je výsledkem dlouholeté a úspěšné spolupráce naší a čínské firmy CSR Quingdao Sifang. Je patrné, že jsme zvolili správnou strategii, jak se dobře etablovat na čínském trhu,“ říká Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation a dodává: „Čína je obecně vnímána jako velmi náročný trh na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Uspěje tam pouze firma, která nabízí špičkové produkty. I proto jsem velmi rád, že spolupráce mezi naší a čínskou společností probíhá úspěšně a je to jen důkaz, že české know-how se umí prosadit i na nejnáročnějších trzích.“  

Nová čínská tramvaj má několik shodných parametrů s tramvají 15T ForCity Alfa. „Vozidlo je tříčlánkové se čtyřmi plně otočnými podvozky a nezávisle zavěšenými koly na nápravnici s přímým pohonem. Pohon zajišťuje 16 synchronních motorů s permanentními magnety, stejně jako je tomu u české tramvaje. Rozdíl je v tom, že čínské vozidlo je obousměrné, širší o 190 mm a delší o 3790 mm. Vůz je tedy určen pro 60 sedících a 320 stojících cestujících. Výška interiéru vozidla byla snížena na 2225 mm. Je také nutné doplnit, že vozidlo splňuje nejpřísnější bezpečnostní normy,“ doplňuje Radek Elhota, projektový manažer Škoda Transportation.

„Design čela vozu a barevné řešení navrhli designéři čínské společnosti CSR Qingdao Sifang. V Číně jsou také v současnosti velmi populární alternativní druhy pohonů. Při vývoji tohoto vozidla nebyly opomenuty ani tyto parametry a tramvaj může být alternativně osazena superkapacitory, bateriovými články i vodíkovými články,“ komentuje Petr Vízdal, ředitel Business developmentu společnosti Škoda Transportation. 

V polovině roku 2013 uzavřela Škoda Transportation s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao kontrakt na 10letou licenci na výrobu tramvají ForCity (15T). V březnu 2014 byl už v Číně vyroben prototyp tramvaje ForCity (15T). Je to potvrzením jedinečnosti a technické vyspělosti tramvaje 15T, která jezdí nejen v hlavním městě Praha, ale i v lotyšské metropoli Rize.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (26x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (26x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (26x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice