KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Nákladové nádraží Žižkov: další dějství zítra na radnici Prahy 3

Nákladové nádraží Žižkov: další dějství zítra na radnici Prahy 3

Publikováno: 11.4.2011, Aktualizováno: 18.4.2011 09:37
Rubrika: 2011

Dne 12. 4. 2011 bude zastupitelstvo Prahy 3 opět jednat o osudu Nákladového nádraží Žižkov. Ve hře je čtyřpruhová silnice nebo místo pro kulturu, odpočinek a přiměřenou zástavbu respektující charakter této městské části. Mimořádné jednání se podařilo svolat zastupitelům Žižkov (nejen) sobě v návaznosti na veřejnou debatu, kterou organizovalo občanské sdružení Tady není developerovo (TND) koncem března v kině Aero.

„Zastupitelé mají jedinečnou šanci – buď potvrdí usnesení z minulého zasedání, ve kterém se Praha 3 díky hlasům koalice (ODS+TOP09) otevřeně přihlásila k bourání historické budovy nádraží, ústupkům vůči deleveloperům a rozšiřování dopravních kapacit v dané lokalitě, nebo své stanovisko na základě diskuse s odborníky přehodnotí a připustí i možnost střídmého rozvoje území při zachování budovy nádraží jako kulturní památky. Celý areál nákladového nádraží má několik desítek hektarů a jeho další rozvoj podstatně ovlivní celou Prahu 3. Poslední měsíce přitom jednoznačně ukazují, že lidem není osud této lokality lhostejný,“ konstatuje Tomáš Mikeska ze sdružení Tady není developerovo.

Vedení městské části doposud prosazovalo zbourání unikátní funkcionalistické budovy Nákladového nádraží Žižkov a vybudování nové čtyřpruhové silnice napříč územím. Urbanisté a architekti se na diskusi v kině Aero přitom shodli na historické a architektonické hodnotě této budovy, čímž podpořili (zatím nepravomocné) rozhodnutí ministerstva kultury, které stavbu prohlásilo koncem roku 2010 za kulturní památku. Výstavbu velké silnice považují mnozí z odborníků za nevhodnou. Přivede totiž další auta na Olšanské náměstí, odkud nemají kam dále pokračovat. V samotném prostoru nádraží nevytvoří komunikace bulvár pro život, ale prostor, který bude auty degradován. Zachování nádraží naopak umožňuje využít toto místo pro netradiční bydlení, kulturu, sport a volný čas.

Cílem není zakonzervování budovy, ale smysluplné využití území při zachování dostatečného podílu zeleně. To je v souladu s programovým prohlášením zastupitelstva hlavního města Prahy, které říká: „Rada bude usilovat v lokalitách Nákladového nádraží Žižkov, Rohanského ostrova, Letné a Smíchovského nádraží o vybudování nových parků a sportovišť volně přístupných občanům (www.praha.eu).“
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží ŽižkovNákladové nádraží Žižkov

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (25x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice