Na Vysočině chystá stát investice na dráze jen na Havlíčkobrodsku
Rubrika: 2011
Na Vysočině bude letos stát investovat do železnice jen na Havlíčkobrodsku. Chystají se tam dvě akce celkem za 38 milionů korun. V Havlíčkově Brodě se budou opravovat hlučné kolejové brzdy a ve Světlé nad Sázavou bude postaven nový železniční most. Vzhledem k úspornému programu vlády se na dráze v kraji nedělaly velké investice ani v minulém roce, sdělil ČTK Jan Veselovský z plzeňské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Ve výhledu je revitalizace trati z Kostelce do Slavonic s náklady kolem 850 milionů korun.
"Projekčně je připravena řada staveb. Pokud dojde k uvolnění finančních prostředků, je možno je realizovat," poznamenal Veselovský. V dlouhodobém výhledu Státního fondu dopravní infrastruktury je zařazena revitalizace vlakové trati z Kostelce u Jihlavy přes Telč do jihočeských Slavonic. Posouvá se však termín zahájení. Zatímco dříve se zvažovalo na přelomu letošního a příštího roku, nyní chce SŽDC s modernizací této tratě začít koncem roku 2012. "Dokončení je uvažováno v roce 2014," doplnil Veselovský.
U této trati se léta mluví také o obnově chybějícího úseku kolejí přes hranice do rakouské obce Fratres. Koncem minulého roku se ale v médiích objevily informace o tom, že se doprava na navazující vlakové trati v Rakousku spíš utlumuje a že tam zazněl i návrh, aby se místo železnice budovala cyklostezka.
Podle Veselovského proběhlo kvůli trati několik jednání s Rakušany. Na obnovení dráhy podle něj měli zájem představitelé Dolních Rakous, ale ze strany spolkového ministerstva dopravy a vedení rakouských drah (ÖBB) se celá akce jevila jako neekonomická. Revitalizace trati z Kostelce do Slavonic podle Veselovského na rozhodnutí rakouské strany nezávisí. "Bude však ovlivněna současnou ekonomickou situací, při které jsou investiční peníze soustřeďovány na velké koridorové stavby," upozornil.
V minulém roce přibyla u vlakových přejezdů v kraji dvě zabezpečovací zařízení dohromady za 18 milionů korun, instalována byla v Jihlavě a na trati z Havlíčkova Brodu do Pardubic. Na některých místech byl opraven kolejový svršek, což umožnilo zrychlení jízdy a zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Tyto akce stály 60 milionů.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.