Na stavbu silnice mezi Ostravou a Opavou budou snad dvě miliardy
Rubrika: 2011
Přes dvě miliardy korun by mohlo v příštích dvou letech ministerstvo dopravy investovat do výstavby silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou v úseku u Mokrých Lazců. S touto částkou počítá Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Zda ale peníze budou, zatím jasné není. Rozpočet fondu na rok 2012 není schválen. ČTK to dnes potvrdil náměstek ředitele SFDI Tomáš Čoček.
"Ve střednědobém výhledu, který byl schválen společně s rozpočtem na letošní rok, s penězi na dostavbu úseku počítáme. Pro rok 2012 by to mělo být 700 milionů. Pro rok 2013 pak 1,5 miliardy," vysvětlil Čoček. Dodal ale, že jde jen o příslib. "Rozpočet pro příští rok se bude schvalovat na konci roku," řekl.
Představitelé dotčených obcí proto dál chtějí tlačit na ministra i předsedu vlády. "Chceme hlavně připomenout slib premiérovi Petru Nečasovi, který na návštěvě regionu pokračování stavby slíbil," řekl dnes novinářům místopředseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Pavel Vítek.
Dnes zvolená předsedkyně sdružení a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady také není se současným stavem spokojená. "Úředníci zatím nic konkrétního neřekli. Peníze nejsou a není jasné, zda budou. Je jen nějaký výhled, který nikdo nezaručí," řekla dnes Brady.
Práce na stavbě zastavil loni kvůli nutným úsporám ministr dopravy Vít Bárta (VV). Stop stav zatím platí do konce letošního roku. Západní část silnice I/11 včetně příprav stavby takzvané prodloužené Rudné je tak jedinou moravskoslezskou stavbou na Bártově "černém seznamu". Na letošní rok je pro stavaře v tomto úseku počítáno s 30 miliony korun. "To nejsou žádné peníze. Nestačí to ani na konzervaci. Ta by stála 100 milionů korun," řekl Vítek, který se obává, že letošní a příští zima na stavbě způsobí značné škody.
"Budeme se snažit na letošní rok získat více peněz," tvrdí Vítek. Čoček ale nic o této aktivitě neví. "Pro letošní rok plánujeme pouze částku 30 milionů korun. O navýšení nás nikdo nepožádal," řekl.
Sdružení, jehož členové – města, obce i firmy - investovaly do projektové přípravy rozestavěné silnice miliony korun, s ministrovým rozhodnutím nesouhlasilo. Vlna nevole se zvedla i mezi obyvateli kraje, petici proti zastavení stavby na I/11 podepsalo na 35 000 lidí. S peticí představitelé regionu a Opavy už intervenovali v Poslanecké sněmovně i v Senátu.
Úsek u Mokrých Lazců je součástí silnice, která má propojit Ostravu, Opavu a Krnov s česko-polskými hranicemi v Bartultovicích na Bruntálsku. Její součástí jsou obchvaty velkých měst i menších sídel. Celkové náklady na celou silnici se odhadují na necelých 15 miliard korun. Stav jednotlivých etap je ale různý. Někde se už začalo stavět, jinde se dokončují projekty či výkupy pozemků.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.