Na silnici I/37 v Pardubickém kraji má jít příští rok miliarda Kč
Rubrika: 2011
Na rozšíření silnice I/37 v Pardubickém kraji by příští rok měla jít zhruba miliarda korun. Navíc začne stavba obří křižovatky v Pardubicích. Na čtyři pruhy by se měly rozšířit úseky silnice Hrobice - Ohrazenice a Březhrad - Opatovice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a pokračovat by měla výstavba mostu v Trhové Kamenici na Chrudimsku. Novinářům to v Pardubicích řekl během své návštěvy regionu ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).
"Průtah, respektive křižovatka na komunikaci I/37 Pardubice U Trojice je součástí schváleného návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2012," uvedl Dobeš.
Podle něj je důležité, aby vznikly všechny dopravní stavby na frekventované silnici. Na úsek Březhrad - Opatovice je v návrhu rozpočtu 705 milionů korun, na úsek Hrobice - Ohrazenice 166 milionů a 85 milionů korun na výstavbu v Trhové Kamenici. Návrh ale musí ještě schválit hospodářský výbor Poslanecké sněmovny a poslanci.
Podle Dobeše je na zahájení přestavby křižovatky U Trojice vyčleněno v rozpočtu na příští rok 50 milionů korun. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová ČTK tento týden řekla, že tuto částku ŘSD ve Státním fondu dopravní infrastruktury našlo již letos, ale že stavbu za odhadovaných 760 milionů korun může zahájit až příští rok, neboť musí nejdříve vybrat dodavatele a počkat na případná odvolání. Výstavba bude trvat 32 měsíců.
Rozšíření silnice do Hradce Králové ani přestavba křižovatky U Trojice, kudy denně projede téměř 30.000 vozidel, ale kolony aut zcela neodstraní. Dalším "úzkým místem" je průjezd Chrudimí na silnici I/37, o obchvat město marně usiluje již mnoho let. Podle Dobeše se zatím situace hned tak nezlepší. "Jednoznačnou prioritou ministerstva dopravy pro roky 2014 až 2020 je dokončení silnice I/37 a výstavba rychlostní silnice R35," řekl ministr. Za obchvat lobbuje i Pardubický kraj a primátorka Pardubic Štěpánka Fraňková. "Křižovatka U Trojice bez obchvatu Chrudimi zcela jistě pozbývá zdravého rozumu," prohlásila Fraňková. Dobeš to nechtěl komentovat.
V návrhu rozpočtu SFDI na příští rok je také 456 milionů korun na zahájení výstavby druhé koleje na železniční trati mezi Pardubicemi a Hradcem, která by měla začít v roce 2013, a 235 milionů korun na průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí. Stavba druhé koleje by podle Dobeše měla trvat tři roky a celkově stát asi 1,4 miliardy korun, rovněž výstavba koridoru u Ústí je plánována jako tříletá s celkovými náklady 1,9 miliardy korun.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.