KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Na Podolské a Smetanovo nábřeží a do Podbaby se vrátí tramvaje

Na Podolské a Smetanovo nábřeží a do Podbaby se vrátí tramvaje

Publikováno: 31.8.2011, Aktualizováno: 7.9.2011 11:30
Rubrika: 2011

Na pražské Podolské a Smetanovo nábřeží a do Podbaby se od počátku září vrátí tramvaje. Opravená trať mezi Vítězným náměstím a Podbabou byla navíc prodloužena o nový úsek se zastávkou u plánované železniční stanice Praha – Podbaba. Během prázdnin dopravní podnik zrekonstruoval tramvajové trati v celkové délce 4,5 kilometru za zhruba 480 milionů korun, sdělil dnes novinářům. Pro stavby se předpokládá spolufinancování z evropských dotací.

"Mám radost, že se vše stihlo do konce prázdnin. Vím, že opravy občanům způsobují komplikace, ale věřím, že všichni chápou jejich nezbytnost," řekl k otevření nového úseku v Podbabě náměstek pražského primátora Karel Březina. „Pokud by stejně efektivně pracoval stát, tak by se dnes neotvírala jen nová tramvajová zastávka, ale i plánovaná železniční stanice Praha – Podbaba,“ dodal.

Mezi zastávkami Vítězné náměstí a Podbaba bylo zrekonstruováno 300 metrů tramvajové trati, prodloužení k budoucí železniční stanici je 400 metrů dlouhé. Podle starostky šestého pražského obvodu Marie Kousalíkové je prodloužení významnější, než se může podle jeho délky zdát. Je totiž počátkem plánované tramvajové trati do Suchdola. Napojení Suchdola je pro dopravní podnik v této lokalitě velkou prioritou, uvedl k tomu ředitel společnosti Martin Dvořák. Podnik podle něj plánuje i další výstavbu, například tramvajové napojení sídliště Dědina.

Na Podolském nábřeží dopravní podnik v úseku Výtoň – Přístaviště opravil skoro tři kilometry tramvajových tratí, s výjimkou úseku ve Vyšehradském tunelu. Na trati byly zrekonstruovány a rozšířeny zastávky a vznikla nová bezbariérová nástupiště. Na Smetanově nábřeží a v Křížovnické ulici bylo mezi zastávkami Národní divadlo a Staroměstská opraveno 900 metrů trati.
U trati do Podbaby a na Podolském nábřeží se předpokládá spolufinancování z evropského Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice