MŽP souhlasí s rozšířením dálnice D1 na šest pruhů
Rubrika: 2010
Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k plánovanému rozšíření dálnice D1 ze čtyř jízdních pruhů na šest. ČTK to zjistila z databáze posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA, kde byla informace dnes zveřejněna.
Rozhodnutí se týká úseku mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru. Podle MŽP jsou "vlivy posuzovaného záměru na životní prostředí a veřejné zdraví celkově přijatelné". Dálnice se má podle plánů rozšířit o čtyři metry v každém směru.
Ředitelství silnic a dálnic jako investor stavby verdikt MŽP uvítalo, jak ale připomněla mluvčí Martina Vápeníková, jde zatím o dílčí krok z celého schvalovacího procesu. Následovat mají uzemní rozhodnutí, výkupy pozemků a stavební povolení, což bude zřejmě trvat několik let.
O rozšíření dálnice rozhodl tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský už v roce 2005; mluvil tenkrát o celkových nákladech 30 až 40 miliard korun a dokončení stavby v roce 2010. To se však ukázalo jako nereálné.
Současné vedení ministerstva dopravy spolu s ŘSD chce proto nejstarší českou dálnici v následujících letech alespoň generálně zrekonstruovat, počet pruhů přitom zůstane stejný. Tyto práce by mohly začít ještě letos a pokračovat v průběhu deseti let, stát by měly 18 miliard korun.
V rámci rekonstrukce se dálnice v každém směru rozšíří o 75 centimetrů, což by podle Vápeníkové umožnilo v případě uzavírek vést provoz ve více pruzích než dnes.
ŘSD přitom vážně uvažuje o spolupráci se soukromým investorem v rámci projektu PPP. "Není nutné vykupovat pozemky, čímž padá jedna z hlavních překážek využití PPP," uvedla Vápeníková.
Dálnice D1 je vedená v šesti pruzích mezi Prahou a Mirošovicemi, v brzké době se dočká stejné šířky i na 30 kilometrech u Brna.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.