KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy

Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy

Publikováno: 10.4.2012
Rubrika: Tunely

Slavnostního uvedení do provozu se 30. listopadu 2011 dočkaly dva nové železniční tunely Olbramovický a Votický – na modernizovaném úseku IV. tranzitního železničního koridoru. V provozu je již také lichá skupina kolejí v železniční stanici Olbramovice, dále nové zabezpečovací zařízení v Olbramovicích a Voticích včetně autobloku traťového úseku Votice – Olbramovice.

Investorem této stavby je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), státní organizace. Ing. Pavel Habarta, MBA, pověřený řízením organizace při dnešní slavnostní příležitosti uvedl: „Přeložkou trati došlo ke zkrácení vzdálenosti o 122 metrů a po dokončení celé stavby Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy dojde ke zvýšení rychlosti ze současných 100 km/h na 150 km/h pro klasické soupravy a 160 km/h pro vozidla s naklápěcí technikou.“

Hotové jsou již hlavní tunelářské práce na zbývajících třech tunelech na přeložce – v Zahradnickém, Tomickém a Tomickém II – a pokračuje se jejich vybavováním závěsy pro trakční vedení, osazováním součástí zabezpečovacího systému, stejně jako montáží vedení pro osvětlení.

Práce na ražbě a hloubení tunelů, nosných stavebních objektů stavby, probíhaly 24 hodin denně. Přebytečná zemina z výstavby tunelů – jednoho hloubeného a čtyř ražených – se ukládala na deponii Heřmaničky do tělesa budoucího náspu v rámci navazující stavby železničního koridoru. V rámci stavby přeložek trati byly kromě tunelů zřízeny zcela nové mostní objekty.

Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Současně bylo zažádáno o spolufinancování tohoto projektu Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava. Plánovaný příspěvek z Fondu soudržnosti činí 4 085 845 894 Kč. Žádost o poskytnutí dotace byla Ministerstvem dopravy ČR schválena v listopadu 2009, nyní probíhá schvalovací proces na úrovni Evropské komise. Celkové investiční náklady stavby jsou 6 756 893 000 Kč. Národní zdroje: 2 671 047 106 Kč.

ZÁKLADNÍ INFORMACE
Název stavby Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektant SUDOP Praha, a. s.
Zhotovitel Sdružení VoBen (EUROVIA CS, a. s. – vedoucí účastník sdružení, Subterra, a. s., VIAMONT DSP, a. s.)
Termín zahájení srpen 2009
Termín dokončení květen 2013
Délka přeložky 2,123 km
Votický tunel (hloubený) 0,590 km
Olbramický tunel (ražený) 0,480 km
Nové mosty 2
Nové propustky 3

Modernization of Railway Track Votice – Benešov u Prahy
The ceremony associated with putting into operation of two new rail tunnels in modernized track section of transit railway corridor IV – Olbramovický and Votický – was held on November 30, 2011. Odd group of tracks in the railway station Olbramovice, as well as the interlocking system in Olbramovice and Votice, including the automatic block system of the track section Votice – Olbramovice are already in operation.


Foto: SŽDC, Ing. Tomáš Drvota

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Slavnostní přípitekZvláštní vlak k novým tunelovým přeložkámOlbramovický tunel

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (74x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (47x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (46x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice