Modernizace IV. železničního koridoru se zpozdí
Rubrika: 2011
Modernizace IV. železničního koridoru Horní Dvořiště – České Budějovice – Praha se zpozdí. Ministr dopravy Vít Bárta na středečním jednání vládě navrhne revizi původního termínu, stanoveného do roku 2016. Pro modernizaci části koridoru nejsou v současném Operačním programu doprava prostředky a počítá se až s penězi z následného programu.
Stanovení nového termínu dokončení modernizace IV. železničního koridoru musí podle ministerstva předcházet schválení koncepce rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2025, kterou ministerstvo plánuje předložit vládě ke schválení v polovině letošního roku. Současný Operační program Doprava je určený pro distribuci prostředků pro ČR z fondů EU na období 2007-2013.
Podle ministerstva dopravy ovlivní dokončení modernizace i plánované převedení prostředků z oblasti staveb železniční infrastruktury do oblasti staveb silničních komunikací. Celkově má jít o necelých pět miliard korun. Železnici přitom resort dopravy dlouhodobě uvádí jako dopravní prioritu.
"V krátkodobém horizontu vidí vedení ministerstva větší problém v absenci silničních staveb než železničních, protože neřešení některých silničních problematických úseků znamená pro obyvatelstvo větší negativní dopad než posun realizace některých železničních projektů o dva až tři roky," uvedla Květa Kočová z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Železnici podle ní ministerstvo zvýhodní úpravou tarifů – poklesem cen za použití železniční dopravní cesty v případě nákladní dopravy a zároveň nárůstem cen mýta u silniční nákladní dopravy.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.