KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Moderní zabezpečovací zařízení na trati Plzeň – Klatovy v provozu

Moderní zabezpečovací zařízení na trati Plzeň – Klatovy v provozu

Publikováno: 22.1.2010
Rubrika: 2010

Trať Plzeň–Klatovy je nyní vybavena nejmodernějšími prvky potřebnými pro bezpečné dálkové řízení železničního provozu. V celém traťovém úseku byl položen nový optický kabel, který je zárukou kvalitních přenosů pro sdělovací a zabezpečovací zařízení. Původní optický kabel ze začátku devadesátých let již nedostačoval svou kapacitou. Pro zabezpečovací zařízení byla také v obvodu stanic provedena částečně nová kabelizace. Investorem akce byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, realizaci provedlo sdružení firem AŽD Praha s.r.o. a První SaZ Plzeň a.s.

Nově je zabezpečeno celkem 41 km tratě Plzeň–Železná Ruda. Na úseku tratě Plzeň–Klatovy se nachází 5 železničních stanic (Plzeň–Valcha, Dobřany, Chlumčany u Dobřan, Přeštice a Švihov u Klatov), 25 PZS (5 staničních a 20 traťových), které byly nově zavázány do zabezpečovacího zařízení.

Jako zabezpečovací zařízení byl zvolen typ ESA 33 s distribuovanými (EIP) panely s integrovaným traťovým zabezpečovacím zařízením v úsecích Přeštice–Chlumčany u Dobřan, Chlumčany u Dobřan–Dobřany, Dobřany–Plzeň-Valcha. Ve stanici Chlumčany u Dobřan byly umístěny technologické počítače a počítač údržby. Ve stanici Klatovy (řídící stanice) jsou umístěny zadávací počítače. Z Klatov je dálkově ovládáno celkem 20 výhybek.

Zabezpečovací zařízení jednotlivých stanic jsou propojena pomocí komunikačního systému zabezpečovacího zařízení (KSZZ). V ovládaných stanicích jsou vybudovány desky nouzových obsluh pro případ poruchy dálkového zabezpečení. Celý systém je doplněn diagnostickým zařízením LDS 3, jehož server je umístěn v žst. Chlumčany u Dobřan. V jednotlivých stanicích lze připojit do diagnostiky přenosný počítač.

Traťová zařízení v úsecích Klatovy–Švihov (AH88a), Švihov–Přeštice (AH88a) a Plzeň-Valcha–Plzeň (AHP 03) byla zachována původní, stejně jako jednotlivá přejezdová zabezpečovací zařízení. Pouze byly přepracovány úvazky na nové zabezpečovací zařízení. Kolejové obvody byly použity stávající. V železniční stanici Plzeň-Valcha je kontrola volnosti kolejí zajištěna pomocí počítačů náprav FRAUSCHER.

V žst. Plzeň byl také doplněn terminál zadávání čísel vlaků. Graficko-technologická nadstavba je nainstalována u dispečera v železniční stanici Klatovy. V rámci této stavby bylo také v jednotlivých stanicích upraveno osvětlení a zřízen ohřev ústředně stavěných výměn výhybek.

Jako zapojovače na této trati byl použit IP TouchCall ve stanici Klatovy a ELMEG v ostatních ovládaných stanicích. Přenosové zařízení je od firmy CISCO s kapacitou STM-4.
Pro informovanost cestujících byly v jednotlivých stanicích instalovány moderní rozhlasové ústředny RÚ6 s možností dálkového automatického hlášení. Na celé trati byla modernizována hodinová zařízení se synchronizací času pomocí DCF.

Jednotlivé objekty byly zabezpečeny pomocí zařízení pro detekci požáru (ZPDP) a proti vniknutí neoprávněných osob (EZS). Informace z těchto zařízení se sbíhají v integračním serveru u dispečera v Klatovech. Celkové náklady na realizaci staveb: „DOZ Plzeň–Klatovy“ a „Doplnění místní kabelizace a rozšíření kamerového systému Plzeň–Klatovy“ představují částku 179 939 652 Kč včetně DPH. Hlavní práce byly zahájeny 20. 12. 2007 a ukončeny k 30. 11. 2009. Do konce listopadu letošního roku ještě pokračují dokončovací práce na rozšíření kamerového systému.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (104x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (55x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (33x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice