MMR zrušilo územní rozhodnutí pro okruh u Suchdola
Rubrika: 2010
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) zrušilo územní rozhodnutí pro výstavbu severozápadní části pražského okruhu, která měla protnout čtvrť Suchdol. Uvedl to server Aktuálně.cz. S výstavbou tohoto úseku nesouhlasil hlavní hygienik Michael Vít, jehož stanovisko si MMR vyžádalo. Jedním z hlavních důvodů pro ministerstvo bylo, že by provoz na okruhu překročil v obytných zónách platné hlukové limity.
Pražská a Středočeská hygienická stanice ke stavbě tohoto úseku dříve svolily s podmínkou, že na místech se zvýšeným hlukem z projíždějících vozidel, kde decibely nesníží ani protihluková stěna, vyhlásí úřady takzvané ochranné hlukové pásmo. To znamená, že se v této zóně nemusí dodržovat platné hlukové limity na ochranu obyvatel. Toto rozhodnutí ovšem hlavní hygienik zrušil.
"Uvedená změna stanovisek, které byly podkladem pro rozhodnutí magistrátu o vydání územního rozhodnutí, je sama o sobě dostatečným důvodem pro zrušení zmíněného rozhodnutí magistrátu a vrácení věci k novému projednání," stojí v ministerském stanovisku, které má server k dispozici.
MMR podle serveru uvádí i další důvody, proč územní rozhodnutí nakonec zrušilo. Patří mezi ně i nejasnosti s prací externí firmy VIS, která při vyřizování územního rozhodnutí zastupovala Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) údajně neměla patřičné zplnomocnění. "Magistrát proto pochybil, když bezodkladně po podání žádosti o umístění dané stavby nevyzval společnost VIS, aby doložila plnou moc k zastupování žadatele v daném územním řízení," konstatovalo ministerstvo.
Územní rozhodnutí vydal před dvěma lety stavební odbor pražského magistrátu. Suchdolská radnice a další odpůrci stavby se proti tomu odvolali, celkem na MMR přišly stovky odvolacích podání. Suchdol už několik let usiluje o to, aby se okruh posunul dál na sever, k Ústavu jaderného výzkumu v Řeži.
Po předpokládaném zrušení územního povolení bude mít pražský magistrát dvě možnosti řešení. Buď připravit nová protihluková opatření, která splní hygienické normy, anebo vypracovat novou trasu, napsal server Aktuálně.cz.
Zatím posledním zprovozněným úsekem pražského okruhu je jihozápadní část mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1. Úsek dlouhý 23 kilometrů, jehož výstavba vyšla stát na více než 18 miliard korun bez DPH, byl uveden do provozu v druhé polovině září. Kvůli nedostatku peněz a průtahům v územních řízeních zřejmě nelze v dohledné době s otevřením dalších úseků počítat. Celková délka okruhu má být 83 kilometrů, nyní je hotovo 40 kilometrů.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.