KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ministr dopravy Pavel Dobeš osobně převzal petici za dostavbu R43

Ministr dopravy Pavel Dobeš osobně převzal petici za dostavbu R43

Publikováno: 12.8.2011
Rubrika: 2011

Šéf resortu dopravy Pavel Dobeš převzal osobně petici za urychlenou dostavbu komunikace R43. Do úřadu mu ji v pátek doručili zástupci petičního výboru z Boskovic a Moravské Třebové a to i s 9200 podpisy.

Rychlostní silnice má v budoucnu vést z Brna až k Moravské Třebové. Zhruba 80 kilometrů dlouhý úsek má nahradit současnou silnici první třídy. Petici podle organizátorů vyvolala informace, že se stavbou se počítá až v horizontu následujících 10ti - 15 let. Od ministra chtěli slyšet příznivější zprávy.

Ministr dopravy Pavel Dobeš ovšem upozorňuje, že problém není zdaleka jen ve financích na které se organizátoři odvolávají. „Zrovna u této komunikace to není o tom, že když bude více peněz, že se začne hned stavět,“ vysvětlil situaci šéf resortu Dobeš.

„Nejsou totiž ještě schváleny ani Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Na dvou úsecích komunikace není ještě stanovisko EIA, tedy vlivu na životní prostředí, a nelze tím pádem vydat ani ono územní rozhodnutí. Nehledě na to, že je stále otázkou samotná trasa, kdy nepanuje shoda mezi krajem a městem, zda obchvat Kuřimi půjde jižní nebo severní částí,“ vyjmenoval další část stávajících překážek ministr Dobeš.

„Pokud mám být ještě konkrétnější, tak na úseku Troubsko – Kuřim je zastaven proces EIA, na úseku Kuřim – Svitávka se začíná teprve zpracovávat dokumentace pro územní rozhodnutí a v úseku Svitávka – Staré město se na posouzení vlivu stavby na životní prostředí čeká také,“ popsal stav příprav šéf resortu. „Není tedy ještě schválen investiční záměr ani na jednu ze tří částí budoucí komunikace. Není proto známa ani celková cena díla,“ dodal ministr Dobeš.

Jen první úsek se přitom odhaduje na více než 8 miliard korun. Dosud nebyly schváleny ani Zásady územního rozvoje, které zpracovává a schvaluje Jihomoravský kraj.

„Co se týče finančního krytí, bojujeme teď aktuálně o rozpočet pro kapitolu dopravy. Snažíme se získat maximum prostředků pro to, aby se mohlo o podobných stavbách vůbec uvažovat,“ sdělil organizátorům, ministr. Pokud by totiž prošel některý ze současných návrhů ministra financí, měl by resort dopravy velmi svázané ruce.

„Ministerstvo dopravy by totiž mohlo stavět jen stavby z operačního programu Doprava. To proto, abychom nemuseli vrátit až 40 miliard zpátky do rozpočtu Evropské unie kvůli nevyčerpání přidělených finančních prostředků,“ vysvětlil Pavel Dobeš.

 

 

 

V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2012, ani ve výhledu na léta 2013-2014 nejsou proto specificky na R43 alokovány žádné finanční prostředky. To ovšem neznamená, že příprava stavby nebude pokračovat. Z globálu totiž bude hrazena příprava potřebné dokumentace pro územní rozhodnutí nebo zpracovávání stanoviska EIA. „Bez těchto stanovisek, územního rozhodnutí kraje a dalších povolení, není možné začít ani s majetkoprávní přípravou stavby,“ uzavřel diskusi ministr Pavel Dobeš.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice