KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ministr dopravy Dobeš odkládá stavbu několika dálnic

Ministr dopravy Dobeš odkládá stavbu několika dálnic

Publikováno: 6.9.2011, Aktualizováno: 8.9.2011 10:31
Rubrika: 2011

Ministr dopravy Pavel Dobeš odkládá stavbu několika dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy. Uvedl to dnes server Aktuálně.cz. Zpozdit se má například stavba východní části Pražského okruhu.

Podle serveru Dobeš ve čtvrtek předloží kolegům ministrům seznam staveb, na které už nejsou peníze. Spolu s rozpočtem Státního fondu dopravní infrastruktury jim mimo jiné oznámí, že odkládá o dva roky zahájení stavby východní části pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1. O rok má být odložena dostavba posledních čtyř kilometrů na dálnici D11 z Prahy do Hradce Králové, stejný odklad čeká i spojení Zlína s dálnicí D1 po silnici do Otrokovic.

„Je to taktika, jak vládu na čtvrtečním jednání přesvědčit, aby dala Dobešovi pro příští rok dvanáct miliard na další nové silnice a na opravu těch současných,“ píše Aktuálně.cz.
Proti původním střednědobým rozpočtovým plánům má stát příští rok poslat Státnímu fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o deset miliard korun méně, a to 37 miliard. Ministerstvo dopravy varovalo, že se kvůli tomu významně zúží plán dopravní výstavby.

„Přes kritický nedostatek financí bude dopravní rozpočet financovat méně významné stavby, jakými jsou v první řadě rychlostní silnice R7 mezi Žatcem a Chomutovem, anebo dotažení silnice R35 z Liberce na německou hranici u Hrádku nad Nisou, kde na ni ovšem nenavazuje žádná německá silnice,“ píše server.

Odklady důležitějších staveb typu Pražského okruhu mají přesto logiku. Žádná z nich není spolufinancována z evropských dotací, které je třeba vyčerpat do roku 2015. Dopravní rozpočet proto musí v první řadě investovat do silnic a železnic, kde část nákladů uhradí Evropská unie.

Při čerpání z Bruselu přitom hrozí další riziko. "Evropská komise a ministerstvo dopravy provádějí zpětnou kontrolu oprávněnosti výdajů na evropských projektech. Výsledkem těchto kontrol může být odebrání dotace. Tato hrozba je odhadnuta na téměř 20 miliard korun v silničních projektech," varuje Dobešův materiál.

Proto dopravní rozpočet navrhuje zahájit některé železniční stavby, ke kterým Brusel zpravidla nemívá námitky a které je možné dokončit do čtyř let.

Odložené stavby:

Název silnice úspora (v mil. Kč) odklad do roku rok dokončení stavby
R1 Běchovice - D1 1965 2014 ?
D1 Přerov - Lipník 600 2013 ?
I/49 Malenovice - Otrokovice 459 2013 2013
D11 Osičky - Hradec Králové 403 2013 2016
I/11 Mokré Lazce - Ostrava 300 2013 2015
R35 Opatovice - Ostrov 293 2013 2017
I/56 Ostrava - Prodloužená Místecká 239 ? ?
I/37 Pardubice, průtah 161 ? ?
I/33 Náchod, průtah 100 ? ?
R6 Řevničov, obchat 50 ? ?
I/9 Česká Lípa. obchvat 35 ? ?
R48 Frýdek - Místek, obchvat 27 ? ?

Zpomalené stavby:

Název silnice úspora (v mil. Kč) prostaví se rok dokončení stavby
D1 Bohmín - Hranice 531 505 2013
I/42 Brno, tunely Dobrovského 430 420 2014
D8 Tunel Radejčín 373 138 2014
I/67 Bohumín, obchvat 161 242 2013

Zdroj: Ministerstvo dopravy
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (40x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice