KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Ministerstvo dopravy odmítá výroky Bohuslava Sobotky o předražených projektech

Ministerstvo dopravy odmítá výroky Bohuslava Sobotky o předražených projektech

Publikováno: 10.2.2010
Rubrika: 2010

Ministerstvo dopravy (MD) odmítá jako účelové výroky pronesené poslancem Bohuslavem Sobotkou na páteční tiskové konferenci ČSSD, které se týkaly údajně předražených projektů v gesci resortu dopravy. MD zároveň vyjadřuje politování nad tím, že se poslanec Sobotka vyjádřil bez znalosti relevantních údajů a nevyčkal na jednání Rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny. Podle předchozí dohody s ministrem dopravy mají být na půdě Rozpočtového výboru projednány a detailně vysvětleny informace o nákladech na elektronické mýto a dálniční informační tabule.

Informační tabule na dálnicích
MD pořizuje systém informačních tabulí na nejfrekventovanější úseky českých dálnic, kde mají přispět ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Pokud by podél dálnic žádné informační systémy nevyrůstaly, bude MD naopak kritizováno, že zlepšení provozu na dálnicích nepodporuje, a bude mu za vzor dávána situace v okolních státech.

Letošní etapa, v níž je do systému doplňováno 30 tabulí, je přitom jen naplněním dodatku z roku 2007, kterým byly upraveny podmínky původní smlouvy se společností Kapsch o zavedení a provozování mýtného systému z roku 2006. Kapsch rozhodně nedodává tabule v ceně 30 mil. Kč za kus, jak tvrdí poslanec Sobotka. Cena dodávek 8 až 12 mil. Kč od Kapsche je naprosto srovnatelná s cenami účtovanými na nově budovaných komunikacích za stejné tabule jinými vysoutěženými dodavateli.

Součástí dodávek je vedle tabulí také investice do doplnění dohledového kamerového systému, systému detekce dopravního proudu a systému výpočtu jízdních dob, které postupně zpřesňují shromažďování informací o provozu na dálnici a umožní v dohledné době poskytovat řidičům další informace (dojezdové doby).

Elektronické viněty
Pokud jde o návrh Bohuslava Sobotky, aby vláda zastavila projekt elektronických vinět, je třeba konstatovat, že viněty se do zákona dostaly na základě poslaneckého návrhu (vydán jako zákon č. 347/2009 Sb.), přičemž ministr dopravy Gustav Slamečka při projednávání návrhu upozornil na nutnost některých obsahovaných zásahů do zákona a požádal o odklad zavedení na 1.1.2011 kvůli potřebě bezproblémové implementace vinět. Vzhledem k tomu, že poslanec Bohumil Sobotka osobně svým hlasováním zavedení vinět podpořil, jsou jeho současná vyjádření nepochopitelná a lze je brát jen jako kritiku do vlastních řad.

MD registruje existenci poslaneckého návrhu na opětovné vypuštění vinět, je však prozatím vázáno platným textem zákona a projekt pouze svým rozhodnutím zastavit nemůže – od 1.1.2011 by nebyl funkční systém vinět, ale současně by již nebylo možné vydat dálniční známky, které jsou pro zpoplatnění používány dosud. Proto MD ve snaze zjistit očekávané náklady požádalo prostřednictvím ŘSD firmu Kapsch o indikativní cenovou nabídku. Dokud MD tuto nabídku neobdrží, jsou jakékoli úvahy poslance Sobotky o cenách systému pouhou spekulací.

Je třeba dodat, že náklady na zavedení vinět nelze pouze staticky srovnávat s nynějšími náklady na systém dálničních známek. Viněty by po úspěšném zavedení měly umožnit snadný přechod ke spravedlivějšímu výkonovému zpoplatnění, které by mělo také přinést vyšší prostředky na rozvoj a údržbu dopravní infrastruktury. Stávající systém není v tomto smyslu ani spravedlivý, ani flexibilní.

„V každém případě platí, rozhodnutí o osudu celého projektu je v rukou parlamentu,“ zdůrazňuje ministr dopravy Gustav Slamečka.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (105x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (53x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (35x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice