KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Ministerstvo dopravy dalo zelenou pokračování výstavby Dobrovského tunelů

Ministerstvo dopravy dalo zelenou pokračování výstavby Dobrovského tunelů

Publikováno: 1.3.2011, Aktualizováno: 7.3.2011 15:55
Rubrika: Tunely

Ministerstvo dopravy dalo zelenou pokračování výstavby Dobrovského tunelů v brněnských městských částech Žabovřesky a Královo Pole, jež stojí od konce loňského roku. Úřad dnes zveřejnil nové rozhodnutí včetně posudku na stavbu, v němž přidává podmínky dostavby klíčového dopravního projektu v Jihomoravském kraji. ČTK rozhodnutí zaslalo tiskové oddělení úřadu. Práce na stavbě by mohly začít v druhé polovině března.

Podle aktivistů, kteří proti stavbě protestují kvůli dopadům na kvalitu života, však ministerstvo ani v novém posudku efektivně nevyřešilo problematiku hlukových limitů. Právě kvůli jejich údajnému překračováním byly práce na stavbě přerušeny, když Městský soud v Praze stavbě zrušil koncem roku 2010 stavební povolení vydané krajským úřadem Jihomoravského kraje.

Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má v budoucnu stát součástí velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem. Rozhodující část stavby tvoří dva paralelní dvoupruhové ražené tunely dlouhé 1,25 kilometru. Z hlediska širších dopravních vztahů ovlivňují dopravní řešení v úseku městského okruhu vazby na radiály Kníničskou, Hradeckou a Svitavskou.

"Oproti předchozímu rozhodnutí jsou tam (v novém rozhodnutí) nové podmínky. Podmínka číslo 62 vylučuje z ulice Hradecké veškerou dálkovou dopravu a povoluje zde pouze provoz místního charakteru. Tato podmínka umožní prokazatelně snížit dopravní zátěž v nejvíce exponovaných místech, zejména z hlediska hluku a vibrací," řekl ČTK k rozhodnutí ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva Milan Dont. Druhá podmínka klade podle něj stavebníkovi, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), za povinnost zajistit autorizovaná měření hluku a zajistit dodržování hlukových limitů v době kolaudace stavby.

Tato podmínka se ovšem nelíbí občanskému sdružení VMO Brno. "Tím chce zase ministerstvo obejít hlukové limity. Pokud bude stavba zkolaudovaná za dva roky, ministerstvo doufá, že tehdy budou hlukové limity tak měkké, že nebude problém," uvedl za sdružení Karel Štěpaník.

Proti dnes vydanému rozhodnutí ministerstva se nelze odvolat. Rozhodnutí bude pravomocné, poté co bude 15 dnů vyvěšené na vývěskách úřadů, kterých se týká. ŘSD už dalo dříve najevo, že se práce rozjedou hned, jak to bude možné. Stavba, která měla být hotová už letos v listopadu, však podle odhadů nebude hotová před jarem příštího roku. Podle rozhodnutí ministerstva nesmí délka stavby přesáhnout konec roku 2013. Cena stavby se může vyšplhat až na devět miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (72x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (46x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice