Ministerstvo dopravy chce rychlostní železniční koridor Praha – Mnichov
Rubrika: 2011
Česko a Bavorsko chtějí posílit přeshraniční železniční spojení. Prioritou, na které se obě strany shodují, je vybudování rychlostního koridoru Praha – Mnichov. Po dnešním setkání ministra dopravy Víta Bárty s bavorským vicepremiérem Martinem Zeilem to řekl náměstek ministra Jakub Hodinář. Koridor by představoval první úsek evropského železničního koridoru spojujícího jihozápad a severovýchod Evropy.
"Železniční spojení Prahy s Mnichovem je v současnosti ve velmi neuspokojivém stavu," řekl Zeil. Podle něj je ekologické železniční spojení v zájmu regionálního rozvoje na české i na německé straně. Konkrétní výstavba projektu je ale zatím vzdálená.
Cílem stavby rychlostního koridoru je podle ministerstva vytvoření konkurenceschopné nabídky železniční kyvadlové a turistické dopravy, zlepšení železniční infrastruktury příhraničních oblastí a zvýšení kapacity pro rostoucí nákladní dopravu.
Dojezdová doba mezi Prahou a Mnichovem by se po výstavbě nového koridoru měla snížit nejprve na čtyři a půl hodiny a později by měla klesnout na tři hodiny. V současné době trvá jízda vlakem z Prahy do Mnichova bezmála šest hodin. Mezi Prahou a Mnichovem by v budoucnu měly jezdit pravidelné spoje každé dvě hodiny, čímž se podle ministerstva dopravy v tomto úseku stane železnice konkurencí letecké dopravě.
Kromě koridoru ministr Bárta a vicepremiér Zeil jednali o elektrifikaci trati z Norimberku přes Maktredwitz k českým hranicím a zprovoznění železničního úseku Aš – Selb. To by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2013, aby na jeho financování mohly být využity již schválené evropské dotace.
Dalším krokem k přípravě těchto projektů bude setkání ministra Bárty s německým protějškem Peterem Ramsauerem 17. března v Berlíně.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.