KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    Metrostav v polovině ražeb na Islandu

Metrostav v polovině ražeb na Islandu

Publikováno: 16.10.2014
Rubrika: 2014, Tunely

Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metrostavu vedený Ing. Alešem Gothardem. Nejdelší tamní silniční tunel staví pro společnost Vegagerdin, což je obdoba našeho ŘSD. Dokončen by měl být na podzim 2017.

Toto podzemní dílo usnadní cestování lidem v regionu, kde propojí místa, která jsou kvůli horskému terénu přes celou zimu obtížně dostupná. Stavbaři postupují ze dvou míst najednou: z portálu Eskifjörður do vzdálenosti 4,8 kilometru a z portálu Norðfjörður do vzdálenosti 2,7 kilometru.

O tom, že vedení ostrovní země věnuje výstavbě této spojnice mezi dvěma malými obcemi velkou pozornost, svědčí, že se zahájení ražeb účastnila v listopadu loňského roku islandská ministryně vnitra Hanna Birna Kristjánsdóttir. České raziče navštívil i ministerský předseda Sigmundur David Gunnlaugsson. Pro Metrostav to není první stavba v zemi ohně a ledu - již v letech 2006-10 stavěl pro stejného investora silniční projekt o celkové délce 14,1 kilometru se dvěma tunely a mostem.

Podle plánu se měl tunel Nordfjardargöng razit pouze tradiční severskou tunelovací metodou Drill&Blast, jež spočívá v rozpojování horniny za použití trhacích prací. Vzhledem k tomu, že ražby probíhají střídavě v pevných bazaltových horninách a nesoudržných sedimentech, vyžadují práce v těchto usazeninách nad 2,5 m mocnosti vyztužení pomocí příhradových nosníků (BTX). Ing. Gothard k tomu poznamenavá: „Naši raziči tak v rámci jednoho projektu úspěšně uplatňují zkušenosti nejenom s metodou Drill&Blast, ale také s Novou rakouskou tunelovací metodou.“

Tradiční česká stavební firma pracuje vedle Islandu úspěšně také ve Finsku a Norsku, v Polsku a Bělorusku a usiluje o nové zakázky v zemích jihovýchodní Evropy. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Raziči Metrostavu připravují další záběr ražby tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu za pomoci třílafetové vrtací soupravy. (Foto: J. Sucharda)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (73x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (48x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (47x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice