KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Metrostav „trhá“ rekordy na Islandu

Metrostav „trhá“ rekordy na Islandu

Publikováno: 11.8.2014
Rubrika: Tunely

Rekordních 542 metrů vyrazili za červen raziči Metrostavu na nejdelším islandském silničním tunelu Norðfjörður. Za osm měsíců tak mají za sebou 2500 metrů, což představuje třetinu celkových ražeb. Včetně hloubených úseků bude dílo měřit téměř osm kilometrů. Tunel, který česká firma buduje na zakázku islandské státní správy silnic Vegagerðin (obdoba ŘSD), přeloží na východní straně ostrova pod zem současnou, v zimě téměř nesjízdnou silnici č. 92 mezi vesnicemi Eskifjörður a Neskaupstaður.

Při výstavbě se užívá metoda Drill & Blast (volně přeloženo navrtej a odstřel), která se vzhledem ke stabilnímu charakteru nadloží obvykle na severu Evropy používá. Takže lze říci, že svou prací opravdu Metrostav trhá rekordy nejen obrazně, ale i doslova. Běžný průměr tohoto podzemního díla je 54,24 m2, což je pro představu téměř dvojnásobek průměru jednokolejného tunelu pražského metra. O tom, že vedení ostrovní země věnuje výstavbě spojnice mezi dvěma malými obcemi velkou pozornost, svědčí, že zahájení se účastnila v listopadu loňského roku islandská ministryně vnitra Hanna Birna Kristjánsdóttir. České raziče, kteří pracují pod vedením Ing. Aleše Gotharda, navštívil též ministerský předseda Sigmundur David Gunnlaugsson. Celý projekt by měl být dokončen na podzim roku 2017.

Zakázku na tomto ostrově nezkrocených živlů nezískala největší česká stavební firma Metrostav náhodou. Již od roku 2006 stavěla pro stejného investora projekt o celkové délce 14,1 kilometru se dvěma tunely a mostem. Po jeho předání v roce 2010 se tak zkrátila na pouhých patnáct kilometrů cesta mezi městečky Siglufjörður a Ólafsfjörður, která v létě měřila 62 a v zimě dokonce 234 km. Firma prokázala, že je schopna bez zásadních problémů zvládnout náročnou stavbu a splnit zadání investora. A výsledkem je skutečnost, že se soukromí, a jako v tomto případě i veřejní (státní a municipální) investoři vracejí a oslovují Metrostav s novými zakázkami opakovaně. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (47x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice