KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    Metrostav sklízí chválu ve Varšavě

Metrostav sklízí chválu ve Varšavě

Publikováno: 3.11.2014
Rubrika: 2014

Zprovozněním severního jízdního pásu, včetně mostu přes Vislu, završili v minulých dnech stavbaři pod vedením Ing. Radima Čápa, ředitele výstavby Polsko, dvě třetiny prací na modernizaci 4,65 km dlouhého úseku hlavního silničního průtahu S8 Varšavou. Tím mohl společný 85členný česko-polský tým Metrostavu spustit rekonstrukci jižní části komunikace. 

Za 27 měsíců od zahájení v červenci 2013 musí Metrostav vybudovat stavbu za více než pět miliard korun, která výrazně ovlivňuje a do budoucna změní život obyvatel i návštěvníků polské metropole. V této lhůtě je i vypracování projektové dokumentace. Investorem je GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad), obdoba českého Ředitelství silnic a dálnic. Stavba má skončit v říjnu 2015.

Potěšitelné jsou reakce laické i odborné veřejnosti. Jaroslav Osowski říká: „Tempo prací, které Češi nasadili, vz­buzuje u řady Varšavanů uznání. Při takto rozsáhlých investicích jsme zvyklí, že dochází ke zdržení. Zde je to však jinak. V úseku poblíž Powązek dodavatel dokonce před­běhl harmonogram. Dosud si vysloužil jen samou chválu.“ „Kéž by ostatní pracovali stejně,“ pro­hlásil Łukasz Lendner, ředitel Generálního ředitelství silnic a dálnic (GDDKiA) pro oblast Mazovska. Společnosti Metrostav pogra­tuloval také zástupce primátora Varšavy Jacek Wojciechowicz: „Mám radost z toho, že jsme už v polovině a že byly dodrže­ny všechny termíny. Věřím, že práce budou postupovat stejně i nadále.“

Modernizace této komunikace spočívá v jejím rozšíření dle místních podmínek o jeden pruh v každém jízdním směru. Hlavní silniční průtah polskou metropolí pak bude mít čtyři či pět jízdních pruhů v každém směru. Zásadní částí stavby na severním okraji centra Varšavy jsou inženýrské objekty, mj. 46 mostních objektů a 600 m dlouhý zasklený protihlukový tunel. Největší pozornost veřejnosti poutá zejména modernizace nosné konstrukce sedmipolového ocelového mostu Generála Grota-Roweckiego přes řeku Vislu, a souvisejících mimoúrovňových křižovatek.

Zajímavostí, ale pro naše stavbaře spíše komplikací je, že 650 m dlouhý most slouží nejen pro dopravu, ale též pro vedení hlavního vodovodu a parovodu, a nachází se v chráněném území Natura 2000. Jak zdůrazňuje Radim Čáp, v městském prostředí nesmí jeho tým vedle přeložek a modernizace inženýrských sítí, stezek pro cyklisty, protihlukových stěn, objektů veřejné dopravy a světelného signalizačního zařízení opominout ani ekologické požadavky. Dalšími milníky postupu českých stavbařů jsou nyní výstavba 600 m dlouhé nájezdové rampy, zmiňovaný protihlukový tunel a práce na druhé části mostu Grota-Roweckiego přes Vislu.

Radima Čápa všechna slova uznání těší a věří, že i zbývající práce a především přejímka stavby investorem dopadnou rovněž úspěšně. A samozřejmě doufá, že pozitivní reference usnadní cestu největší české stavební firmy k dalším zakázkám u našeho severního souseda. Vzhledem k přetrvávající nelehké situaci stavebnictví v ČR jsou zahraniční projekty alespoň částečnou možností zachovat dlouho budované specializované sehrané odborné týmy. Ty totiž nyní, přes veškeré proklamace o zvyšování rozsahu tuzemských infrastrukturních investic, nacházejí uplatnění zejména mimo ČR – v Norsku, Finsku, Dánsku, Bělorusku, na Slovensku, Islandu a řadě dalších zemí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Metrostav sklízí chválu ve VaršavěMetrostav sklízí chválu ve Varšavě

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbusŠkoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus (32x)
Plzeňská Škodovka dnes slavnostně představila čtrnácti tisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Škod...
Řešení nejen pro kvalitní beton nově na www.betotech.cz (30x)
Ucelené a přehledné informace o zkoušení betonu, kontrole vstupních surovin pro výrobu betonu i navrhování optimální rec...
Na železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokolivNa železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokoliv (27x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Hovořili j...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice