KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Metrostav dokončil ražbu tunelu Blanka pod Letnou

Metrostav dokončil ražbu tunelu Blanka pod Letnou

Publikováno: 10.1.2011, Aktualizováno: 11.1.2011 16:03
Rubrika: Tunely

Společnost Metrostav dnes dokončila ražbu tunelového komplexu Blanka pod pražskou Letnou. Obyvatele domů v oblasti by již neměly trápit otřesy ze stavby, řekl novinářům generální ředitel firmy Pavel Pilát. Pod Letnou nyní podnik bude pokračovat s montážními a dalšími pracemi. Ražba tunelu ještě pokračuje z Prašného mostu ke Strahovskému tunelu.

"Obyvatelé Letné si mohou oddechnout, nebudeme je již rušit vibracemi," uvedl po vytěžení posledního kubíku tunelu Blanka pod Letnou vedoucí projektu ražení tunelu Miroslav Padevět. "Stavba tím ale v žádném případě nekončí," dodal. Nyní se stavaři soustředí například na betonářské práce.

Na ražbu tunelu Blanka si obyvatelé Letné dlouhodobě stěžovali. Odstřely způsobily otřesy některých domů a ve zdech vytvořily trhliny. Několikrát také odpadla část fasády.
Zprovoznění tunelového komplexu, který je součástí vnitřního městského okruhu, se původně předpokládalo na konci roku 2012. Náměstek pražského primátora Karel Březina ale novinářům sdělil, že kvůli omezeným finančním prostředkům Prahy se termín pravděpodobně opozdí. Jasněji by mělo podle Březiny být v únoru, až pražské zastupitelstvo schválí nový rozpočet.

"Praha signalizovala, že bude krátit prostředky na investice v letošním roce a v letech následujících," sdělil ČTK Pilát. Tunelový komplex Blanka má být největší podzemní stavbou nejen v Česku, ale také nejdelším městským tunelem v Evropě.

Metrostav se při výstavbě tunelového komplexu potýkal s rozsáhlejšími propady půdy. Kvůli loňskému propadu firma zaplatila Praze asi 9,56 milionu korun, uvedl na začátku ledna ředitel magistrátního odboru městského investora Jiří Toman. Tunel Blanka se už potřetí propadl loni červenci u ministerstva kultury v Praze 6. Zával tehdy zasypal bagristu, po několika hodinách byl zachráněn.

"Zbývající část, která je ještě ražena, je úsek z Prašného mostu k severnímu předpolí Strahovského tunelu," dodal Pilát. Metrostav letos plánuje všechny tubusy tunelu obložit konečnou obezdívkou a zasypat otevřené stavební jámy, které jsou například na Letné a Prašném mostě. Vybudovány by letos měly být také podzemní garáže na Letné, ve druhé polovině roku se chystá oprava tramvajové trati na Letné a v Badeniho ulici.

Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Stavební práce vyjdou Prahu na 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (77x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (65x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Dálnice D3, úsek Usilné Hodějovice, tunel Pohůrka (48x)
Tunel Pohůrka je součástí stavby úseku dálnice D3 0310/I Úsilné – Hodějovice, který svými návrhovými parametry respektuj...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice