KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Metrostav a jeho partneři mohou začít modernizaci další části dálnice D1

Metrostav a jeho partneři mohou začít modernizaci další části dálnice D1

Publikováno: 5.5.2015
Rubrika: 2015

Již za několik dnů by měla začít modernizace zhruba pětikilometrového úseku dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem za zhruba 550 milionů korun. Zástupci vítězného sdružení vedeného Metrostavem, jehož členy jsou dále firmy Swietelsky a Hochtief, si po podpisu smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic převzali staveniště a intenzivně pracují na přípravě náročné akce.

Nejvytíženější tuzemská dálnice, zejména její cementobetonový povrch, je již 10 let za hranicí životnosti, vykazuje řadu poruch od trhlin, koroze a rozpadu povrchu až po vertikální posuny desek. Průběžně prováděné opravy byly nedostačující a bylo nutné přistoupit ke kompletní rekonstrukci.  Novou vozovku stavbaři rozšíří na vnější straně a zhotoví ji ze stejného materiálu o tloušťce 270 mm. Při tom využijí i suroviny z původních konstrukčních vozovkových vrstev. Součástí projektu jsou též dva dálniční mosty, zbourání starého a výstavba nového nadjezdu, dálniční kanalizace, SOS systém, 4 odstavné zálivy vpravo, posun protihlukové stěny a řada dalších relativně menších staveb. Demolice nadjezdu na 34 kilometru si vynutí 14 hodinovou úplnou uzavírku dálnice.

Jak uvedl Ing. Josef Neuwirth, ředitel divize Metrostavu specializované na dopravní stavby, je modernizace dálničního úseku za provozu velmi náročná jak pro zhotovitele, tak pro motoristy. „Nemám ale obavy z výrazných komplikací. Naše společnost na práci nasadí nejmodernější techniku a zkušené odborníky. Zkušenosti jsme v minulosti získali na řadě dálničních úseků na dokončování D1 na severní Moravě či na dálnici D3 u Tábora a nejnověji jsme v minulém roce pracovali na rekonstrukcích cementobetonového krytu na dálnicích D1 a D2 ( celkem zhruba 14 km). Věříme, že se nám vše podaří zvládnout v plánovaném termínu k plné spokojenosti investora i cestující veřejnosti a že uspějeme i v dalších tendrech na zhotovení dopravní infrastruktury.“

Stavbaři budou na stavbě pracovat ve 12hodinových směnách sedm dnů v týdnu ve vazbě na podmínky stanovené v rozhodnutí správních orgánů a technologická omezení. Začnou provizorními úpravami dosavadní vozovky, jejichž provedení umožní vedení dopravy v režimu 2+2 dopravní pruhy v každém směru, budou pokračovat modernizací středního dělícího pásu a kanalizace, která si vyžádá uzavření rychlých pruhů v obou směrech, následně proběhne modernizace levé poloviny dálnice (směr Praha) a po jejím dokončení se stavbaři přesunou na pravou stranu dálnice (směr Brno). Provoz bude po většinu modernizace probíhat ve 2+2 pruzích v každém jízdním směru. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiálHuť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál (28x)
Ostravská huť představila jeden ze svých vedlejších produktů. Vysokopecní struska vzniká jako odpad při výrobě surového ...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (27x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (27x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice