KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Magistrát v Brně zrušil územní rozhodnutí k odsunu nádraží

Magistrát v Brně zrušil územní rozhodnutí k odsunu nádraží

Publikováno: 29.11.2011, Aktualizováno: 5.12.2011 09:46
Rubrika: 2011

Kontroverzní záměr odsunu brněnského nádraží nabral další zpoždění. Brněnský magistrát dnes zrušil územní rozhodnutí na soubor staveb, který odsun zahrnuje, a věc vrátil stavebnímu úřadu Brno-střed k novému projednání. Magistrát rozhodoval o odvoláních lidí, firem i občanských sdružení proti záměru víc než rok. Své rozhodnutí zveřejnil dnes na úřední desce.

Magistrát zrušením územního rozhodnutí reagoval na červencové rozhodnutí Nejvyššího správního soudu (NSS). Soud tehdy vyhověl kasační stížnosti Dětí Země. Spor se týkal výjimky ze základních podmínek ochrany zvláště chráněných živočichů. Jihomoravský krajský úřad loni řízení o výjimce zastavil, protože dospěl k závěru, že zvláště chránění živočichové nebudou stavbou ohroženi. Podle NSS ale úředníci měli nějakým způsobem věcně rozhodnout, a nikoli jen řízení zastavit.

Děti Země pak doplnily na magistrátu své odvolání právě o závěr NSS. "Za daného stavu" podle magistrátu nezbylo než územní rozhodnutí zrušit, "neboť jeden za základních podkladů pro vydání rozhodnutí nebyl doložen".

Soubor staveb včetně odsunu nádraží přišel o druhé územní rozhodnutí po sobě, to první v roce 2008 zrušil soud. "Po třech letech jsme opět v bodu nula. Územní řízení se tak táhne bez pár dnů již šest let," uvedla dnes v tiskové zprávě občanská koalice Nádraží v centru. První žádost o vydání územního rozhodnutí podala Správa železniční dopravní cesty v prosinci 2005. Brno tak podle aktivistů ztratilo "byť jen teoretickou možnost získat na odsun peníze z Evropské unie".

Projekt takzvaného železničního uzlu Brno obsahuje víc než 1 000 stavebních objektů a podle koalice Nádraží v centru jde o suverénně největší stavbu v ČR. Vyvolává kontroverze. Lidé v několika let starém referendu odsun nádraží z centra Brna odmítli.

Projekt má podporu radniční koalice složené z ČSSD a ODS. Vedení Brna záměr obhajuje s tím, že s ním počítá územní plán, je rozpracován a na jinou variantu přestavby brněnské železnice nesežene investor evropské peníze. Naopak kritici záměru mluví o opaku, podle nich podporu EU nikdy nezíská takto rozsáhlý záměr, který nemá podporu veřejnosti. Koalice Nádraží v centru v dnešní tiskové zprávě otevřeně mluví o chiméře. "Aby Brno v následujících deseti letech neupadlo do dopravního chaosu, neboť současný stav nádraží je velice nevyhovující, pokládáme za nutné začít okamžitě pracovat na detailech modernizace nádraží v centru," uvedla koalice.

Odsun má brněnské vlakové nádraží posunout asi o 700 metrů na jih, tedy dál od centra. Odpůrci projektu zdůrazňují, že dnes má nádraží unikátní polohu - na centrální náměstí Svobody je to odtud pět minut pěšky a v přestupním uzlu před nádražím má zastávku osm ze 13 tramvajových linek. Zastánci projektu naopak zdůrazňují, že nádraží dnes tvoří bariéru mezi centrem a takzvaným Jižním centrem - rozsáhlým rozvojovým areálem s nezastavěnými pozemky. Podle kritiků odsunu se však lokalita může rozvíjet i bez odsunu nádraží, jak ukazuje i obliba nákupního centra Vaňkovka.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (40x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (37x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (25x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice