Lidé z Prahy 6 si stěžují na objížďku způsobenou stavbou Blanky
Rubrika: Tunely
Obyvatelé Prahy 6 si stěžují na objížďku v ulici Myslbekova, která je způsobena výstavbou tunelového komplexu Blanka. Podle nich jsou v místě překračovány limity NO2. Zástupce obyvatel Ondřej Bojar na posledním jednání výboru dopravy žádal o přesun prostředků na dostavbu Blanky tak, aby byla stavba v této oblasti dokončena co nejdříve. Výbor ale jeho žádosti nevyhověl.
Kvůli stavbě Blanky je uzavřena část Patočkovy ulice. Řidiči, kteří vyjíždějí ze Strahovského tunelu, proto musí místo objíždět po Myslbekově ulici.
Praha má letos na výstavbu Blanky asi čtyři miliardy, což je zhruba poloviční částka než v minulých letech. Náměstek primátora Karel Březina (ČSSD) už dříve uvedl, že kvůli snížení finanční částky se stavba této části městského okruhu prodlouží. Stavba měla být původně hotova na konci roku 2012.
Protáhne se zřejmě také napojení Blanky na Strahovský tunel, kvůli kterému je v oblasti Malovanky v současnosti objížďka. Podle Bojara by na dokončení tohoto úseku v letošním roce stačilo asi 1,1 miliardy korun, v rozpočtu je ale asi polovina. Podle Bojara to znamená prodloužení objížďky o další rok.
Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší v Praze 6, které místní obyvatele zastupuje, kvůli objížďce začalo samo měřit hodnoty NO2 v ovzduší. "Ovzduší a životní prostředí v okolí Malovanky je v důsledku probíhající stavby tunelu Blanka a mimoúrovňové křižovatky Malovanka v katastrofálním stavu," tvrdí na svých webových stránkách sdružení. Podle Bojara jsou limity pro NO2 dlouhodobě překračovány. Navíc podle sdružení objížďku i přes zákaz využívají nákladní automobily, které vyvážejí vytěžený materiál ze stavby.
"Navrhujeme omezení rozpočtu na jiných částech stavby, které nemají takový vliv na zdraví obyvatel," řekl Bojar. Navrhoval ubrat finance například na výstavbu Trojského mostu nebo na technologické vybavení tunelů a tyto peníze přesunout na dostavbu napojení Strahovského tunelu. Za přesun peněz se na výboru přimlouvala i zastupitelka Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). Členové výboru dopravy ale jejich žádosti nevyhověli.
Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Stavební práce měly Prahu stát 21,2 miliardy korun, technologie dalších 4,5 miliardy korun. Konečná částka se podle Březiny ale určitě navýší, během výstavby byla mimo jiné zvýšena DPH.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.