KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Lidé chtějí zachovat Masarykovo nádraží a vytvořit park

Lidé chtějí zachovat Masarykovo nádraží a vytvořit park

Publikováno: 18.5.2011, Aktualizováno: 24.5.2011 09:01
Rubrika: 2011

Většina lidí si přeje, aby na území mezi Masarykovým nádražím a Florencí v Praze byly ochráněny historické budovy, zůstala zachována železniční doprava a vznikl městský park. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu neziskové společnosti Arnika a Ústavu pro ekopolitiku, v němž odpovídalo téměř 600 lidí. Výsledky šetření má ČTK k dispozici. Přestavbu nádraží a případnou zástavbu by umožnila plánovaná změna územního plánu. Záměr ale vyvolává nesouhlas.

Obě neziskové organizace tvrdí, že developer, který má na pozemky předkupní právo, veřejnosti ani představitelům magistrátu a dotčených městských částí doposud nepředstavil studii plánované zástavby. Při řešení stávající situace by podle návrhu Arniky měla ke společnému jednacímu stolu zasednout pracovní skupina tvořená zástupci městských částí, nezávislých odborníků a nevládních organizací, informovala mluvčí společnosti Zora Kasiková.

Nesouhlas veřejnosti vyvolává nejenom plánovaná přestavba Masarykova nádraží, ale i možné změny smíchovského nádraží nebo nákladového nádraží Žižkov. Proti se v některých případech staví i památkáři. Některé středočeské obce se v případě Masarykova nádraží obávají třeba toho, že by nádraží mohlo být zrušeno a spojení středních Čech s hlavním městem by se zkomplikovalo. Změna územního plánu by podle Arniky umožnila výstavbu bytů, kanceláří, obchodů, ale třeba i podzemních garáží.

Nový územní plán by měl postihnout rozvoj města v dalších asi 15 až 20 letech. Počítá s novou trasou metra D a rozvojem tramvajových a železničních tratí. Zahrnuje výstavbu vnitřního i vnějšího okruhu, rozšíření Ústřední čistírny odpadních vod nebo tunelové propojení Masarykova a smíchovského nádraží. Umožní ale i některé kontroverzní projekty jako například výstavbu lanovky na Dívčí hrady.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (27x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (25x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice