KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Liberecký kraj nechce zavést mýtné na silnicích II. a III. tříd.

Liberecký kraj nechce zavést mýtné na silnicích II. a III. tříd.

Publikováno: 13.10.2010, Aktualizováno: 18.10.2010 10:14
Rubrika: 2010

Liberecký kraj nechce mýtné na krajských komunikacích druhých a třetích tříd, protože intenzita nákladní dopravy na nich není taková, aby se to vyplatilo. Kraj nedoporučuje ani rozšíření systému mýtného na další silnice první třídy. Naopak na základě zkušenosti požaduje zrušení výběru mýtného na čtyřproudé silnici I/35 od Doubí do Chrastavy, protože jde o jediný průtah Libercem. ČTK to dnes řekl náměstek libereckého hejtmana pro dopravu Martin Sepp.

Sepp tak reagoval na návrh, který v úterý představil ministr dopravy Vít Bárta. Ten chce rozšířením a také zvýšením mýtného na silnicích podpořit přesun nákladní dopravy ze silnic na koleje. Ministr chce rozšířit mýtný systém na velkou část silnic první třídy a některé silnice druhé třídy, kde hrozí objíždění zpoplatněných úseků. Kraje mají předložit své návrhy ministerstvu za týden.

Podle Seppa se ale v Libereckém kraji nepotvrdil předpoklad, že by dopravci po zavedení mýtného ve větší míře využívali nezpoplatněných úseků silnic nižších tříd. "Navrhujeme proto s rozhodnutím počkat až na výsledky celostátního sčítání dopravy za rok 2010," řekl Sepp. Kraj podle něj také nesouhlasí s rozšířením mýtného na další silnice prvních tříd, protože intenzita dopravy tam není tak vysoká, aby se investice vyplatily. "Pokud ale zavedeno bude, požadujeme opravu silnic, které mohou sloužit jako objízdné trasy," dodal Sepp.

Liberecký kraj vlastní 2 100 kilometrů krajských silnic nižších tříd, což představuje 85 procent komunikací na území kraje. Zhruba 400 kilometrů je silnic první třídy. Přes stamilionové investice nejen z úvěru, ale i z evropských fondů, je stále zhruba 40 procent silnic II. a III. tříd v nevyhovujícím či havarijním stavu. Důvodem je podle silničářů zanedbanost komunikací z minulosti a také houstnoucí doprava, kdy přibývá hlavně kamionů. Stav komunikací v kraji výrazně poznamenaly i srpnové povodně, na opravy zničených mostů a silnic bude třeba více než dvou miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (103x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (60x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (28x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice