KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Konečně svodidla, jak mají být!

Konečně svodidla, jak mají být!

Publikováno: 4.10.2010
Rubrika: 2010

Společnost CS-BETON v současné době uvádí na trh nové technické řešení pro liniové stavby. Jedná se o Svodidlo 120 H4b, které vyniká svými jedinečnými vlastnostmi.

Pro zádržný systém nebylo snadné najít takové technické řešení, které by splňovalo veškeré nároky, jež jsou na tyto produkty v současné době kladeny. Negativní poznatky investorů s existujícími svodidly a připravovaná nová evropská legislativa zpřesňující požadavky na jejich bezpečnost, byly výzvou pro celý konstrukční tým firmy CS BETON. Ten si totiž musel poradit s množstvím dílčích problémů, z nichž některé vyžadovaly skutečně nová řešení.

Bylo nutné dosáhnout takové kvality betonu svodidel, aby bezpečně splnila požadavky TKP kap. 18 ŘSD. To především znamená odolnost proti mrazu a chemickým rozmrazovacím látkám a splnění kritérií alkalicity betonu. Zároveň musí být beton houževnatý, aby splnil nové kritérium norem EU o maximální hmotnosti odlétajících částí betonu při plnění záchytné funkce svodidla. Spoje svodidel musejí být lehce montovatelné a demontovatelné, a to i po splnění záchytné funkce. Spoje svodidel svým pérovým účinkem musí zajistit přípustnou pracovní šířku svodidla, garantovat nízké přetížení posádky havarujícího vozidla, včetně udržení vozidla při zádržném systému, a zabránit tím jeho odražení do dalších jízdních pruhů. Konstrukce spoje nesmí pod zatížením vykazovat rozdílné pérové vlastnosti a tím negativně ovlivňovat úroveň pracovní šířky svodidla. Spoj musí jednoznačně dovolovat výměnu po jednotlivých kusech svodidel. Musí být spolehlivě ochráněn proti korozi, je nutné, aby byl svou konstrukcí maximálně chráněn proti zcizení. Spoj musí také umožňovat úhlové natočení čel dílců svodidla, a to tak, aby bez obtíží dovolil montáž dílců v půdorysně i vertikálně zakřivených instalacích při zachování potřebných spojovacích vlastností.

Nejenže se povedlo našemu konstrukčnímu týmu splnit všechny výše uvedené požadavky, ale také jejich funkčnost potvrdit provedenými bariérovými zkouškami, které bezpečně prokázaly výjimečné vlastnosti Svodidla 120 H4b. Tento fakt nám umožňuje nabídnout svodidlo výrazně jiné kvalitativní a hlavně bezpečnostní kategorie.

Společnost CS-BETON s. r. o. se uvedením tohoto výrobku na trh stala jediným českým výrobcem záchytného systému s vlastní konstrukcí spoje, úrovní zadržení H4b a zároveň jediným výrobcem v EU splňujícím normy EU na bezpečnost betonu svodidel při jejich destrukci. Takto vytvořené kvalitativní vlastnosti svodidel nemají v ČR alternativu. Tento špičkový výrobek má díky své špičkové kvalitě od výrobce 50 let záruku na zachování svých vlastností.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!Konečně svodidla, jak mají být!

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (111x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (60x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (33x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice