Konečné rozhodnutí o obchvatu Kroměříže padne zřejmě v září
Rubrika: 2011
Konečné rozhodnutí o budoucí trase uvažovaného jihovýchodního obchvatu Kroměříže padne pravděpodobně na zářijovém zasedání zastupitelstva. Představitelé města budou zvažovat i novou variantu, která nepočítá s vedením komunikace v blízkosti biocentra Hráza zvaného Bagrák. Proti ní už dříve protestovali obyvatelé města, zhruba 3 000 jich podepsalo i petici.
Záměr sice není v nejbližších letech v plánu, ale město s ohledem na svůj budoucí vývoj a potřeby chce být na možnou výstavbu připraveno. Trasa obchvatu byla už v minulosti zapracována do Zásad územního rozvoje Zlínského kraje. Podle zákona je město povinno uvést svůj územní plán do souladu s krajskými zásadami. Vybraná varianta vedoucí kolem lokality Bagrák však vzbudila nevoli lidí, přes jejichž pozemky by silnice měla vést, a také obyvatel, kteří nesouhlasí s narušením tohoto biokoridoru.
Radnice proto hledala jinou variantu, se kterou se na svém minulém zasedání seznámili i zastupitelé. "Částečně kopíruje původní trasu. Přechází mostem přes Moravu, jde po hranici letiště, ale na druhé straně od Bagráku, a přechází přes Kotojedku na cestu do Trávníku. Odtud pokračuje přes komunikaci přes Kotojedy směrem na Vážany," popsala trasu Blanka Šimůnková, která má na radnici na starost rozvoj města.
Podle ní je nová varianta pro řešení dopravy ve městě méně přínosná než původní trasa kolem Bagráku. "Tato varianta zohledňuje přání občanů, aby nevedla kolem Bagráku. Nicméně co se týče dopravní obslužnosti města Kroměříže, se jeví jako méně výhodná z důvodu obtížnějšího napojení občanů v Kotojedech. Podle autora studie je ale zase výhodnější z hlediska realizace, neboť většina pozemků patří městu a státu," dodala Šimůnková.
Krajské zásady územního rozvoje nyní vymezují v nezastavěném území pro vedení trasy obchvatu koridor široký 400 metrů a v zastavěném území 200 metrů. Znamená to, že v dané lokalitě je omezené nakládání s pozemky a například tam nelze stavět. Město musí změnu svého územního plánu do krajských zásad zapracovat, pak může být uvolněna dřívější uzávěra.
Zastupitelé budou v září vybírat ze tří variant. Buď potvrdí stávající trasu kolem Bagráku, přikloní se k nově navržené možnosti, která biocentrum míjí, nebo rozhodnou, že město ani v budoucnu nebude jihovýchodní obchvat potřebovat, a není tedy třeba držet v územním plánu ani jednu z variant.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.