KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Konečné rozhodnutí o obchvatu Kroměříže padne zřejmě v září

Konečné rozhodnutí o obchvatu Kroměříže padne zřejmě v září

Publikováno: 1.7.2011, Aktualizováno: 7.7.2011 10:16
Rubrika: 2011

Konečné rozhodnutí o budoucí trase uvažovaného jihovýchodního obchvatu Kroměříže padne pravděpodobně na zářijovém zasedání zastupitelstva. Představitelé města budou zvažovat i novou variantu, která nepočítá s vedením komunikace v blízkosti biocentra Hráza zvaného Bagrák. Proti ní už dříve protestovali obyvatelé města, zhruba 3 000 jich podepsalo i petici.

Záměr sice není v nejbližších letech v plánu, ale město s ohledem na svůj budoucí vývoj a potřeby chce být na možnou výstavbu připraveno. Trasa obchvatu byla už v minulosti zapracována do Zásad územního rozvoje Zlínského kraje. Podle zákona je město povinno uvést svůj územní plán do souladu s krajskými zásadami. Vybraná varianta vedoucí kolem lokality Bagrák však vzbudila nevoli lidí, přes jejichž pozemky by silnice měla vést, a také obyvatel, kteří nesouhlasí s narušením tohoto biokoridoru.

Radnice proto hledala jinou variantu, se kterou se na svém minulém zasedání seznámili i zastupitelé. "Částečně kopíruje původní trasu. Přechází mostem přes Moravu, jde po hranici letiště, ale na druhé straně od Bagráku, a přechází přes Kotojedku na cestu do Trávníku. Odtud pokračuje přes komunikaci přes Kotojedy směrem na Vážany," popsala trasu Blanka Šimůnková, která má na radnici na starost rozvoj města.

Podle ní je nová varianta pro řešení dopravy ve městě méně přínosná než původní trasa kolem Bagráku. "Tato varianta zohledňuje přání občanů, aby nevedla kolem Bagráku. Nicméně co se týče dopravní obslužnosti města Kroměříže, se jeví jako méně výhodná z důvodu obtížnějšího napojení občanů v Kotojedech. Podle autora studie je ale zase výhodnější z hlediska realizace, neboť většina pozemků patří městu a státu," dodala Šimůnková.

Krajské zásady územního rozvoje nyní vymezují v nezastavěném území pro vedení trasy obchvatu koridor široký 400 metrů a v zastavěném území 200 metrů. Znamená to, že v dané lokalitě je omezené nakládání s pozemky a například tam nelze stavět. Město musí změnu svého územního plánu do krajských zásad zapracovat, pak může být uvolněna dřívější uzávěra.

Zastupitelé budou v září vybírat ze tří variant. Buď potvrdí stávající trasu kolem Bagráku, přikloní se k nově navržené možnosti, která biocentrum míjí, nebo rozhodnou, že město ani v budoucnu nebude jihovýchodní obchvat potřebovat, a není tedy třeba držet v územním plánu ani jednu z variant.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice