KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Karlovy Vary investují do dopravních staveb nejvíce v regionu

Karlovy Vary investují do dopravních staveb nejvíce v regionu

Publikováno: 5.9.2010, Aktualizováno: 8.9.2010 13:54
Rubrika: 2010

Karlovy Vary obsadily v uplynulých čtyřech letech přední místo v regionu v investicích do dopravních staveb a s nimi související infrastrukturou, když vydaly skoro půl miliardy korun. Krajské město dává jedny z nejvyšších částek také na zajištění dopravní obslužnosti vzhledem k tomu, že provozuje nejrozsáhlejší síť linek MHD. Přesto má opozice v krajském městě k péči o komunikace výhrady, zjistila ČTK.

Jen dopravní stavby a rozsáhlejší opravy komunikací v lázeňském městě v letech 2006 až 2010 přišly podle hrubého odhadu na 310 milionů korun. K tomu je přitom nutné připočíst ještě dalších 140 milionů korun, což bude cena za rekonstrukci promenády Stará louka. Skončit má letos v listopadu. Opoziční zastupitel Jiří Kotek (ALTERNATIVA) ale tvrdí, že realizované akce ve městě sice vypadají pěkně, ale jsou zbytečně drahé.

Podle Kotka vznikla v Karlových Varech naprosto zbytečně řada kruhových křižovatek a domnívá se, že mnohé stavby jsou předražené. Výhrady má také k tomu, že se opravují pouze hlavní ulice a na desítky vedlejších cest se už peníze nedostávají. "V Karlových Varech se utopily v betonu miliony korun. Město by potřebovalo mnohem koncepčnější plán oprav komunikací, který bude počítat i s těmi vedlejšími," poznamenal.

To, jak Karlovy Vary nastavily systém oprav komunikací, je podle náměstka primátora Petra Keřky (nezávislý) jediné rozumné řešení. Rekonstruují se a budují postupně hlavní komunikační tepny, což není levné. Město opravuje i silnice nižších priorit. "Některé málo frekventované silnice v pořádku ještě nejsou. Všechno se ovšem najednou stihnout nedá. A neustálé tvrzení, že jsou stavby předražené, je nesmysl," podotkl.

Karlovy Vary považují za jednu z nejúspěšnějších akcí dokončení průtahu městem, který výrazně zjednodušil dopravní situaci ve městě. Je součástí rychlostní komunikace R6, jejíž výstavba přes celé území kraje už několik let pokračuje a chýlí se k závěru. Jak vedení Karlových Varů, tak Karlovarského kraje i mnoha dalších města ale volá po tom, aby stavba této silnice nadále pokračovala i mimo hranice kraje.

Právě výstavbu silnice R6 od Karlových Varů směrem na Prahu považuje za klíčový problém regionu řada radnic. Společně proto hodlají vyvíjet tlak na stát, aby kvůli úsporným opatřením stavbu nepozastavil. "Dokončení silnice R6 je pro klíčové pro další rozvoj Karlovarského kraje. Bez tohoto dopravního napojení se stáváme regionem izolovaným od ostatních krajů v Česku," uvedl hejtman Josef Novotný (ČSSD).
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (82x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (58x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (34x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice