KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Kapsch se chce zapojit do chystaného vážení kamionů za jízdy

Kapsch se chce zapojit do chystaného vážení kamionů za jízdy

Publikováno: 3.11.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:50
Rubrika: 2011

Společnost Kapsch, která v Česku provozuje elektronický mýtný systém, by se ráda zapojila do chystaného vážení kamionů za jízdy. Na dnešním setkání s novináři to uvedl její generální ředitel Karel Feix. Firma by zjišťovala, zda projíždějící kamiony nejsou přetížené, pomocí čidel v mýtných branách. Podle sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia však vážení není nutné a navíc bude neefektivní.

Systém automatického vážení navrhlo ministerstvo dopravy. Spočívá v umístění stacionárních vah pod povrchem vozovky. Ty automaticky kontrolují, zda nejsou přetížená nákladní auta, která úsekem projíždějí. Váhy, umístěné zejména na hraničních přechodech, by prý dokázaly zabránit vjezdu přetížených kamionů do Česka.

Podle Feixe je dnes běžné, že někteří zahraniční dopravci na hranicích přeloží náklad z několika kamionů do jednoho, čímž ušetří poplatky za elektronické mýtné. Umožňuje jim to zejména benevolentní systém postihů a nízká úroveň kontroly. „Průjezd přetížených kamionů přitom zkracuje životnost komunikací o roky,“ dodal.

"Úvaha o tom, jestli vysokorychlostní vážení bude spravovat soukromá firma, nebo nějaká jiná, je zatím příliš předčasná," uvedl Martin Novák z tiskového odboru ministerstva dopravy. Zatím se podle něj připravuje legislativní rámec, podle kterého bude vážení fungovat, a teprve poté se rozhodne ve výběrovém řízení o provozovateli. Účast společnosti Kapsch je podle mluvčího logická vzhledem k síti mýtných bran, dalším potenciálním provozovatelem je podřízená organizace ministerstva – Centrum služeb pro silniční dopravu.

Podle sdružení Česmad Bohemia je ale návrh na vážení kamionů za jízdy neefektivní a k úbytku přetížených kamionů na českých silnicích nepovede. „Přetížené kamiony se budou místům se stacionárními vahami vyhýbat, a pokud systém nějakého viníka odhalí, bude velmi obtížné z něj pokutu vymoci,“ tvrdí Česmad.

„Kromě toho ministerstvo dopravy a společnost Kapsch problém přetěžování kamionů zveličují,“ uvedl mluvčí Česmadu Martin Felix. Na českých silnicích podle něj nejezdí až 30 procent přetížených kamionů, jak uvedlo ministerstvo dopravy, ale zhruba čtyři procenta. Odvolal se přitom na studii policejního týmu "Kamion", který kontroloval dopravce na Vysočině.

„Problémy s přetěžováním kamionů ze strany tuzemských dopravců se nevyskytují plošně, ale v různých lokalitách,“ vysvětlil Feix. To je spojené zejména s druhem přepravovaného zboří, protože nejčastěji kamiony přetěžují společnosti převážející stavební materiály jako dřevo a písek.

Společnost Kapsch v Česku spravuje elektronický mýtný systém od roku 2007. V současnosti se mýtné platí na více než 1 300 kilometrech komunikací. Vloni stát na mýtném vybral přes 6,5 miliardy korun, letos společnost Kapsch odhadla výši vybraného mýtného na 8,2 miliardy. Zhruba dvě miliardy z této sumy obdrží Kapsch a jeho subdodavatelé za provozování systému a splátky za výstavbu mýtných bran.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice