KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Kácením stromů pro nové nádraží v Brně se bude opět zabývat soud

Kácením stromů pro nové nádraží v Brně se bude opět zabývat soud

Publikováno: 20.1.2010, Aktualizováno: 21.1.2010 09:42
Rubrika: 2010

Úřady v Brně čelí už podruhé žalobě ekologické organizace Děti Země za to, že za vykácení zhruba 500 stromů kvůli stavbě odstavného nádraží neuložily investorům povinnost náhradní výsadby. První spor s městskou částí Brno-jih ekologové vyhráli a soud rozhodnutí o kácení zrušil. Magistrát ale později řízení o kácení stromů zastavil, protože rozsudek padl až po jejich vykácení. Brněnská veřejnost tak přišla o 11 milionů, které investor ušetřil, když žádné stromy nevysadil, řekl dnes ČTK Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země.

 Kvůli stavbě odstavného nádraží v jižní části města vykáceli v říjnu 2007 dělníci bezmála 500 vzrostlých topolů, bříz a javorů. Ekologové se soudně dožadují toho, aby bylo písemně stanoveno, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vysází v této lokalitě minimálně tisícovku nových stromů. K tomu se podle Patrika správa zavázala, nestalo se tak ale písemně, a výsadba tak není vymahatelná.

Původní rozhodnutí o kácení z října 2007 povinnost náhradní výsadby neobsahuje. "V tom druhém ze srpna 2009 začali úředníci městské části Brno-jih tvrdit, že když soud v lednu 2009 zrušil rozhodnutí o kácení stromů až po jejich vykácení, tak se musí řízení zastavit, neboť odpadl důvod ho dále vést," řekl Patrik. Brněnský magistrát se s tímto výkladem ztotožnil a odvolání Dětí Země v listopadu 2009 zamítnul. Ekologové se proto opět obrátili na soud.

"Je zcela absurdní, aby se kvůli stavbě vykácely stromy a pak se po investorovi za tuto ekologickou újmu nepožadovala patřičná náhradní výsadba," dodal Patrik, podle kterého měla SŽDC vysázet alespoň tisícovku nových stromů v hodnotě vykácených.

Stavba první části odstavného nádraží pro opravy a čištění vlakových souprav za 2,87 miliardy korun začala v říjnu 2007 a má skončit v květnu letošního roku. Odstavné nádraží souvisí s rozsáhlým projektem rekonstrukce železničního uzlu v Brně, který počítá s výstavbou nového hlavního nádraží asi 800 metrů jižně od stávající polohy.

Projekt s rozpočtem kolem 20 miliard korun nabral již několikaleté zpoždění. V současné době běží obnovené řízení pro územní rozhodnutí, které soud na počátku minulého roku zrušil. SŽDC navíc požádalo jihomoravský kraj o výjimku z ochrany práv chráněných živočichů, což může řízení opět prodloužit. Stavět se tak nezačne dříve než v polovině příštího roku.

Stále více je proto ohrožena šance na získání zhruba osmi miliard korun z evropských fondů, dotace lze totiž čerpat nejpozději do roku 2013. Stavba přitom měla začít podle původních plánů už v roce 2006 a skončit v roce 2015.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (104x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (56x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (33x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice