KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Japonci opravili zcela zničenou silnici během šesti dnů

Japonci opravili zcela zničenou silnici během šesti dnů

Publikováno: 24.3.2011, Aktualizováno: 28.3.2011 10:27
Rubrika: 2011

Odstraňování následků po devastujícím zemětřesení z 11. března dává vyniknout pověstné obětavosti a pracovitosti Japonců. Výmluvným příkladem je bleskurychlá oprava zcela zprolámaného stopadesátimetrového úseku silnice u města Naka v postižené prefektuře Ibaraki. Japonským cestářům se ji podařilo znovu postavit během šesti dnů.

Pouze týden staré fotografie ukazují, jak z beznadějně rozlámané silnice zbyly jen potrhané kusy asfaltu na rozsedlinách v různých výškových úrovních. Na aktuálních záběrech téhož místa už novotou zářící hladká černá vozovka vybízí k ničím nerušené jízdě.

Práce na silnici byly zahájeny 17. března, tedy šest dní po zemětřesení, které spolu s následnou přívalovou vlnou cunami zdevastovalo severovýchodní pobřeží největšího japonského ostrova Honšú.

Svět věří, že se Japonsko navzdory mnohamiliardovým škodám a odhadovaným více než 20.000 obětem přírodní pohromy brzy opět postaví na nohy a silnice v Ibaraki má nyní tuto důvěru podpořit.

Japonci se vrátili do práce už den po zemětřesení a v zasažené oblasti se znovu otvírají obchody.

Někteří Evropané mohou japonský přístup k věci jen obdivovat. Když pražící slunce loni v červenci vytvořilo poblíž Boru u Tachova nebezpečné vybouleniny na 122. kilometru dálnice D5, komunikace byla v jednom směru šest týdnů neprůjezdná. Stavbaři museli vybourat 15 metrů poškozených betonových desek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (24x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci