KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Integrovaný systém dopravy jihu Moravy se stále rozšiřuje

Integrovaný systém dopravy jihu Moravy se stále rozšiřuje

Publikováno: 27.9.2011, Aktualizováno: 30.9.2011 09:35
Rubrika: 2011

Přepravní výkon Integrovaného dopravního systému (IDS) jihu Moravy, počet dopravců a dopravních linek začleněných do systému i sedm let po jeho vzniku stále stoupá. Vyplývá to ze zprávy o vývoji IDS z letošního roku od společnosti Kordis, kterou má ČTK k dispozici. Integrovaný systém, který začal fungovat v roce 2004, zajišťuje v regionu návaznost železničních spojů, regionálních autobusových linek a MHD v jednotlivých městech. Cestujícím kromě návaznosti spojů zajišťuje jednotné jízdné.

Přepravní výkon integrované dopravy loni na jižní Moravě mimo Brna dosáhl 662 milionů kilometrů – jde o číslo vyjadřující přepravu jednoho pasažéra na vzdálenost jednoho kilometru. O rok dříve to bylo 618 milionů takovýchto kilometrů. V roce 2004, kdy IDS vznikl, to bylo pouhých 118 milionů. V Brně loni využilo městských linek začleněných do integrovaného systému 385 milionů lidí, což je o 41 milionů víc než v roce 2004. Městských linek v jiných městech kraje využilo loni šest milionů lidí.

Proti roku 2004 se rovněž více než zdvojnásobil počet dopravců obsluhujících integrovaný systém regionu, a to z deseti na 23. Také se téměř ztrojnásobil celkový počet integrovaných autobusových a vlakových linek včetně spojů MHD – v roce 2004 jich bylo 117, letos už 327. Nově přibyly například linky na Znojemsku nebo linky MHD v Brně.

Jedním z kladných efektů dopravní integrace v Brně je podle zprávy to, že cestující místo některých přeplněných linek MHD využívají vlaky.
V průběhu fungování integrovaného systému se podle zprávy stále navyšují výnosy z jízdného. Za minulý rok to bylo 758 milionů korun, v roce 2009 674 milionů korun, v roce 2004 šlo o 116 milionů.

Integrace regionů do jednotného systému výpočtu jízdného podle zón začala v roce 2004, rok po zániku okresních úřadů, které do té doby dopravní obslužnost zajišťovaly. Jako první se do IDS začlenilo Brněnsko, Blanensko a část Tišnovska, kde žije zhruba polovina obyvatel kraje. Postupně se přidávaly méně osídlené regiony. V roce 2008 přibylo Hodonínsko a Břeclavsko, kde žije pětina obyvatel kraje, loni Znojemsko.

Integrovaný systém se netýká jen obcí a měst Jihomoravského kraje, ale zasahuje také do krajů okolních.

IDS umožňuje lidem na jižní Moravě cestovat na jednu jízdenku vlakem, autobusem i městskou hromadnou dopravou. Nabízí také zvýhodněné předplatní jízdenky.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (42x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (34x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Německá průchozí dálnice 2. díl (28x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice