KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Integrovaný systém dopravy jihu Moravy se stále rozšiřuje

Integrovaný systém dopravy jihu Moravy se stále rozšiřuje

Publikováno: 27.9.2011, Aktualizováno: 30.9.2011 09:35
Rubrika: 2011

Přepravní výkon Integrovaného dopravního systému (IDS) jihu Moravy, počet dopravců a dopravních linek začleněných do systému i sedm let po jeho vzniku stále stoupá. Vyplývá to ze zprávy o vývoji IDS z letošního roku od společnosti Kordis, kterou má ČTK k dispozici. Integrovaný systém, který začal fungovat v roce 2004, zajišťuje v regionu návaznost železničních spojů, regionálních autobusových linek a MHD v jednotlivých městech. Cestujícím kromě návaznosti spojů zajišťuje jednotné jízdné.

Přepravní výkon integrované dopravy loni na jižní Moravě mimo Brna dosáhl 662 milionů kilometrů – jde o číslo vyjadřující přepravu jednoho pasažéra na vzdálenost jednoho kilometru. O rok dříve to bylo 618 milionů takovýchto kilometrů. V roce 2004, kdy IDS vznikl, to bylo pouhých 118 milionů. V Brně loni využilo městských linek začleněných do integrovaného systému 385 milionů lidí, což je o 41 milionů víc než v roce 2004. Městských linek v jiných městech kraje využilo loni šest milionů lidí.

Proti roku 2004 se rovněž více než zdvojnásobil počet dopravců obsluhujících integrovaný systém regionu, a to z deseti na 23. Také se téměř ztrojnásobil celkový počet integrovaných autobusových a vlakových linek včetně spojů MHD – v roce 2004 jich bylo 117, letos už 327. Nově přibyly například linky na Znojemsku nebo linky MHD v Brně.

Jedním z kladných efektů dopravní integrace v Brně je podle zprávy to, že cestující místo některých přeplněných linek MHD využívají vlaky.
V průběhu fungování integrovaného systému se podle zprávy stále navyšují výnosy z jízdného. Za minulý rok to bylo 758 milionů korun, v roce 2009 674 milionů korun, v roce 2004 šlo o 116 milionů.

Integrace regionů do jednotného systému výpočtu jízdného podle zón začala v roce 2004, rok po zániku okresních úřadů, které do té doby dopravní obslužnost zajišťovaly. Jako první se do IDS začlenilo Brněnsko, Blanensko a část Tišnovska, kde žije zhruba polovina obyvatel kraje. Postupně se přidávaly méně osídlené regiony. V roce 2008 přibylo Hodonínsko a Břeclavsko, kde žije pětina obyvatel kraje, loni Znojemsko.

Integrovaný systém se netýká jen obcí a měst Jihomoravského kraje, ale zasahuje také do krajů okolních.

IDS umožňuje lidem na jižní Moravě cestovat na jednu jízdenku vlakem, autobusem i městskou hromadnou dopravou. Nabízí také zvýhodněné předplatní jízdenky.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně (57x)
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné...
Reakce na článek Aktuálně.cz (BIS: Stát tuneluje vlastní firmy, ovládli je lobbisté) (56x)
Ministerstvo dopravy reaguje na článek Aktuálně.cz, který vyšel dne 8. září 2011 pod názvem BIS: Stát tuneluje vlastní f...
ŘSD v pátek zprovozní výbuchy poničenou část dálnice D5 u Plzně (54x)
Po téměř čtyřech měsících se tento pátek dopoledne řidičům plně zprůjezdní dálniční obchvat Plzně před tunelem Valík, kd...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice