KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath

II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath

Publikováno: 19.6.2010
Rubrika: 2010

Stavba silnice II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath je součástí projektu „Výstavba silničního spojení Adorf – Aš“. Silnice II/217 vede z Aše, kde se napojuje na silnici II/216, do Hranic a dále k hraničnímu přechodu Hranice – Ebmath. Slavnostní zahájení stavby proběhlo počátkem října minulého roku za účasti zástupců všech zúčastněných organizací, jak na straně české, tak i německé.

V souvislosti s plánovaným otevřením hraničního přechodu i pro nákladní automobily je navržena přeložka silnice II/216 mimo zastavěnou část obce Hranice. Nově navržené uspořádání odvede tranzitní dopravu od obydlených míst a vyřeší problémy s hlukem a emisemi, které by nastaly po zprovoznění přechodu bez úprav komunikace. Zároveň bude silnice upravena na šířkové uspořádání vhodné pro pravidelný provoz. Přeložka je navržena v kategorii S7, 5/60, tj. se šířkou zpevnění 6,5 m a 2 × 0,5 m nezpevněnými krajnicemi. Délka přeložky je 4,505 km.

Součástí stavby je celkem 45 stavebních objektů, z nichž je: 15 z oboru pozemních komunikací, čtyři mostní objekty, jedna zárubní zeď (klasická gabionová zeď v délce 200 m), 23 objektů přeložek inženýrských sítí a jeden objekt vegetačních úprav.

BILANCE ROZHODUJÍCÍCH HMOT

  • Výkop - 86 013 m3
  • Násyp - 205 135 m3
  • Sejmutí ornice - 22 863 m3
  • Pokrytí ornicí - 12 113 m3
  • Asfaltové vrstvy - 34 302 m2
  • Kamenná dlažba - 248 m2
  • Zámková dlažba - 740 m2

KONSTRUKČNÍ VRSTVY

  • Asfaltový beton střednězrnný – ACO 11 (ABS II) 50/70 - 40 mm
  • Postřik spojovací emulzí – PSE C 50 B5 - 0,20 kg/m2
  • Obalované kamenivo střednězrnné – ACL 16 (OKS I) 50/70 - 70 mm
  • Postřik infiltrační, asfaltový – PI, A C 50 B5 - 0,80 kg/m2
  • Kamenivo zpevněné cementem – KSC I - 130 mm
  • Štěrkodrť – ŠD - 200 mm
  • Celkem - 440 mm

SO 201 – MOST PŘES SILNICI III/2171 V KM 1,084
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most o jednom poli s horní mostovkou. NK je tvořena svařovanými ocelovými nosníky profilu I spřaženými se ŽB deskou mostovky. Spodní stavbu tvoří dvě železobetonové opěry plošně založené na štěrkopískových polštářích.

  • Délka mostu - 36,10 m
  • Délka přemostění (světlost) - 23,00 m
  • Rozpětí pole - 24,00 m
  • Délka nosné konstrukce - 24,98 m
  • Šířka mostu - 9,10 m
  • Šířka nosné konstrukce - 8,60 m
  • Volná šířka mostu - 7,50 m
  • Šířka mezi zvýšenými obrubami - 7,50 m
  • Chodníky - nejsou
  • Plocha mostu - 9,10 × 36,10 = 328,50 m2
  • Plocha nosné konstrukce - 8,60 × 24,98 = 214,83 m2  
  • Plocha vozovky - 7,50 × 24,98 = 187,35 m2
  • Šikmost mostu - kolmý
  • Světlá výška n.k. nad terénem - cca 4,9 m
  • Stavební výška - 1,460 m
  • Konstrukční výška - 1,585 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

SO 202 – MOST PŘES TRAŤ AŠ – HRANICE V KM 1,191
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most o jednom poli s vrchní mostovkou a neomezenou průjezdnou výškou. Nosná konstrukce je tvořena prostými ocelovými nosníky spřaženými se železobetonovou deskou mostovky. Spodní stavba je tvořená dvěma železobetonovými opěrami založenými na štěrkopískových polštářích.

  • Délka mostu - 44,26 m
  • Délka přemostění - 28,62 m
  • Délka nosné konstrukce - 31,16 m (v ose komunikace)
  • Rozpětí - 30,0 m
  • Šířka mostu - 9,1 m
  • Volná šířka mostu - 7,5 m
  • Šířka mezi zv. obrubami - 7,5 m
  • Chodníky - nejsou
  • Šířka nosné konstrukce - 8,6 m
  • Plocha mostu - 9,1 × 31,16 = 283,6 m2
  • Plocha nosné konstrukce - 8,6 × 31,16 = 268,0 m2
  • Plocha vozovky - 7,5 × 31,16 = 233,7 m2
  • Šikmost mostu - 60°
  • Světlá výška n. k. nad terénem - max. 7,5 m
  • Výška nad průjezdným profilem - min. 0,6 m
  • Stavební výška - 1,675 m
  • Konstrukční výška - 1,675 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

SO 203 – MOST PŘES VODOTEČ V KM 1,540
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most ze spirálově vinutého vlnitého plechu o průměru 3,24 m. Délka ocelové roury je 39 m. Čela mostu jsou šikmo seříznuta a obložena lomovým kamenem do betonového lože. Koryto uvnitř roury je vydlážděné.

  • Délka přemostění (světlost) - 3,24 m
  • Volná šířka na mostě - 7,5 m
  • Šířka mostu - 39 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

SO 204 – MOST POD SILNICÍ III/2173 V KM 2,018
Charakteristika mostu: Trvalý kolmý silniční most o jednom poli s horní mostovkou a neomezenou průjezdnou výškou. Nosná konstrukce je tvořena předpjatým monolitickým betonovým trámem s vyloženými konzolami. Spodní stavba je tvořena dvěma plošně založenými železobetonovými opěrami.

  • Délka mostu - 38,2 m
  • Délka přemostění - 26,9 m
  • Délka nosné konstrukce - 29,1 m
  • Rozpětí polí - 27,9 m
  • Šířka mostu - 8,1 m
  • Volná šířka mostu - 6,5 m
  • Šířka mezi zv. obrubami - 6,5 m
  • Chodníky - nejsou
  • Šířka nosné konstrukce - 7,6 m
  • Plocha mostu - 8,1 × 29,1 = 235,7 m2
  • Plocha nosné konstrukce - 7,6 × 29,1 = 221,2 m2
  • Plocha vozovky - 6,5 × 29,1 = 189,2 m2
  • Šikmost mostu - kolmý
  • Světlá výška n. k. nad terénem - max. 6,37 m
  • Stavební výška - 1,49 m
  • Konstrukční výška - 1,49 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

Stavba je financována z programu Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2007 - 2013, který nahrazuje dosavadní program Iniciativy společenství Interreg III A Česká republika – Svobodný stát Sasko 2000 - 2006. V rámci Programu Cíl 3 je možno získat finanční podporu EU pro přeshraniční projekty nejrůznějšího charakteru v oblasti hospodářské i sociální.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Investor Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, příspěvková organizace
Zhotovitel Sdružení: SWIETELSKY – ALGON – BERGER BOHEMIA
Projektant VALBEK spol. s r. o.
Nabídková cena stavby 229 143 251 Kč
Hlavní stavbyvedoucí Bc. Michal Hostáň
Termín zahájení 21. září 2009
Termín dokončení 30. listopadu 2010

II/217 Road bypass Hranice – Ebmath
Construction road II/217 road bypass Hranice – Ebmath is part of the project „Construction of road connection Adorf – Aš“. The road II/217 goers from Aš where it is connected to road II/216, into Hranice and then to the border crossing Hranice – Ebmath. The construction is financed by the programme Cíl 3/Ziel 3 (Objective 3) to support the cross-border cooperation between the Czech Republic and the Free State of Saxony 2007–2013. It is implemented by the consortium of companies SWIETELSKY – ALGON – BERGER BOHEMIA. The commencement was celebrated at the beginning October 2009, and the construction completion is planned for November 2010.


Z materiálů Petra Chvojky a Bc. Michala Hostáně (SWIETELSKY stavební s.r.o.)
Foto: SWIETELSKY stavební s.r.o.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obrázek nenalazen ...Slavnostní zahájení stavby 5. října 2010Zemní práce na středním úseku stavby

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (103x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (59x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (29x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice