KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath

II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath

Publikováno: 19.6.2010
Rubrika: 2010

Stavba silnice II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath je součástí projektu „Výstavba silničního spojení Adorf – Aš“. Silnice II/217 vede z Aše, kde se napojuje na silnici II/216, do Hranic a dále k hraničnímu přechodu Hranice – Ebmath. Slavnostní zahájení stavby proběhlo počátkem října minulého roku za účasti zástupců všech zúčastněných organizací, jak na straně české, tak i německé.

V souvislosti s plánovaným otevřením hraničního přechodu i pro nákladní automobily je navržena přeložka silnice II/216 mimo zastavěnou část obce Hranice. Nově navržené uspořádání odvede tranzitní dopravu od obydlených míst a vyřeší problémy s hlukem a emisemi, které by nastaly po zprovoznění přechodu bez úprav komunikace. Zároveň bude silnice upravena na šířkové uspořádání vhodné pro pravidelný provoz. Přeložka je navržena v kategorii S7, 5/60, tj. se šířkou zpevnění 6,5 m a 2 × 0,5 m nezpevněnými krajnicemi. Délka přeložky je 4,505 km.

Součástí stavby je celkem 45 stavebních objektů, z nichž je: 15 z oboru pozemních komunikací, čtyři mostní objekty, jedna zárubní zeď (klasická gabionová zeď v délce 200 m), 23 objektů přeložek inženýrských sítí a jeden objekt vegetačních úprav.

BILANCE ROZHODUJÍCÍCH HMOT

  • Výkop - 86 013 m3
  • Násyp - 205 135 m3
  • Sejmutí ornice - 22 863 m3
  • Pokrytí ornicí - 12 113 m3
  • Asfaltové vrstvy - 34 302 m2
  • Kamenná dlažba - 248 m2
  • Zámková dlažba - 740 m2

KONSTRUKČNÍ VRSTVY

  • Asfaltový beton střednězrnný – ACO 11 (ABS II) 50/70 - 40 mm
  • Postřik spojovací emulzí – PSE C 50 B5 - 0,20 kg/m2
  • Obalované kamenivo střednězrnné – ACL 16 (OKS I) 50/70 - 70 mm
  • Postřik infiltrační, asfaltový – PI, A C 50 B5 - 0,80 kg/m2
  • Kamenivo zpevněné cementem – KSC I - 130 mm
  • Štěrkodrť – ŠD - 200 mm
  • Celkem - 440 mm

SO 201 – MOST PŘES SILNICI III/2171 V KM 1,084
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most o jednom poli s horní mostovkou. NK je tvořena svařovanými ocelovými nosníky profilu I spřaženými se ŽB deskou mostovky. Spodní stavbu tvoří dvě železobetonové opěry plošně založené na štěrkopískových polštářích.

  • Délka mostu - 36,10 m
  • Délka přemostění (světlost) - 23,00 m
  • Rozpětí pole - 24,00 m
  • Délka nosné konstrukce - 24,98 m
  • Šířka mostu - 9,10 m
  • Šířka nosné konstrukce - 8,60 m
  • Volná šířka mostu - 7,50 m
  • Šířka mezi zvýšenými obrubami - 7,50 m
  • Chodníky - nejsou
  • Plocha mostu - 9,10 × 36,10 = 328,50 m2
  • Plocha nosné konstrukce - 8,60 × 24,98 = 214,83 m2  
  • Plocha vozovky - 7,50 × 24,98 = 187,35 m2
  • Šikmost mostu - kolmý
  • Světlá výška n.k. nad terénem - cca 4,9 m
  • Stavební výška - 1,460 m
  • Konstrukční výška - 1,585 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

SO 202 – MOST PŘES TRAŤ AŠ – HRANICE V KM 1,191
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most o jednom poli s vrchní mostovkou a neomezenou průjezdnou výškou. Nosná konstrukce je tvořena prostými ocelovými nosníky spřaženými se železobetonovou deskou mostovky. Spodní stavba je tvořená dvěma železobetonovými opěrami založenými na štěrkopískových polštářích.

  • Délka mostu - 44,26 m
  • Délka přemostění - 28,62 m
  • Délka nosné konstrukce - 31,16 m (v ose komunikace)
  • Rozpětí - 30,0 m
  • Šířka mostu - 9,1 m
  • Volná šířka mostu - 7,5 m
  • Šířka mezi zv. obrubami - 7,5 m
  • Chodníky - nejsou
  • Šířka nosné konstrukce - 8,6 m
  • Plocha mostu - 9,1 × 31,16 = 283,6 m2
  • Plocha nosné konstrukce - 8,6 × 31,16 = 268,0 m2
  • Plocha vozovky - 7,5 × 31,16 = 233,7 m2
  • Šikmost mostu - 60°
  • Světlá výška n. k. nad terénem - max. 7,5 m
  • Výška nad průjezdným profilem - min. 0,6 m
  • Stavební výška - 1,675 m
  • Konstrukční výška - 1,675 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

SO 203 – MOST PŘES VODOTEČ V KM 1,540
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most ze spirálově vinutého vlnitého plechu o průměru 3,24 m. Délka ocelové roury je 39 m. Čela mostu jsou šikmo seříznuta a obložena lomovým kamenem do betonového lože. Koryto uvnitř roury je vydlážděné.

  • Délka přemostění (světlost) - 3,24 m
  • Volná šířka na mostě - 7,5 m
  • Šířka mostu - 39 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

SO 204 – MOST POD SILNICÍ III/2173 V KM 2,018
Charakteristika mostu: Trvalý kolmý silniční most o jednom poli s horní mostovkou a neomezenou průjezdnou výškou. Nosná konstrukce je tvořena předpjatým monolitickým betonovým trámem s vyloženými konzolami. Spodní stavba je tvořena dvěma plošně založenými železobetonovými opěrami.

  • Délka mostu - 38,2 m
  • Délka přemostění - 26,9 m
  • Délka nosné konstrukce - 29,1 m
  • Rozpětí polí - 27,9 m
  • Šířka mostu - 8,1 m
  • Volná šířka mostu - 6,5 m
  • Šířka mezi zv. obrubami - 6,5 m
  • Chodníky - nejsou
  • Šířka nosné konstrukce - 7,6 m
  • Plocha mostu - 8,1 × 29,1 = 235,7 m2
  • Plocha nosné konstrukce - 7,6 × 29,1 = 221,2 m2
  • Plocha vozovky - 6,5 × 29,1 = 189,2 m2
  • Šikmost mostu - kolmý
  • Světlá výška n. k. nad terénem - max. 6,37 m
  • Stavební výška - 1,49 m
  • Konstrukční výška - 1,49 m
  • Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.

Stavba je financována z programu Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2007 - 2013, který nahrazuje dosavadní program Iniciativy společenství Interreg III A Česká republika – Svobodný stát Sasko 2000 - 2006. V rámci Programu Cíl 3 je možno získat finanční podporu EU pro přeshraniční projekty nejrůznějšího charakteru v oblasti hospodářské i sociální.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Investor Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, příspěvková organizace
Zhotovitel Sdružení: SWIETELSKY – ALGON – BERGER BOHEMIA
Projektant VALBEK spol. s r. o.
Nabídková cena stavby 229 143 251 Kč
Hlavní stavbyvedoucí Bc. Michal Hostáň
Termín zahájení 21. září 2009
Termín dokončení 30. listopadu 2010

II/217 Road bypass Hranice – Ebmath
Construction road II/217 road bypass Hranice – Ebmath is part of the project „Construction of road connection Adorf – Aš“. The road II/217 goers from Aš where it is connected to road II/216, into Hranice and then to the border crossing Hranice – Ebmath. The construction is financed by the programme Cíl 3/Ziel 3 (Objective 3) to support the cross-border cooperation between the Czech Republic and the Free State of Saxony 2007–2013. It is implemented by the consortium of companies SWIETELSKY – ALGON – BERGER BOHEMIA. The commencement was celebrated at the beginning October 2009, and the construction completion is planned for November 2010.


Z materiálů Petra Chvojky a Bc. Michala Hostáně (SWIETELSKY stavební s.r.o.)
Foto: SWIETELSKY stavební s.r.o.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obrázek nenalazen ...Slavnostní zahájení stavby 5. října 2010Zemní práce na středním úseku stavby

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (124x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (26x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice