II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath
Rubrika: 2010
Stavba silnice II/217 Silniční obchvat Hranice – Ebmath je součástí projektu „Výstavba silničního spojení Adorf – Aš“. Silnice II/217 vede z Aše, kde se napojuje na silnici II/216, do Hranic a dále k hraničnímu přechodu Hranice – Ebmath. Slavnostní zahájení stavby proběhlo počátkem října minulého roku za účasti zástupců všech zúčastněných organizací, jak na straně české, tak i německé.
V souvislosti s plánovaným otevřením hraničního přechodu i pro nákladní automobily je navržena přeložka silnice II/216 mimo zastavěnou část obce Hranice. Nově navržené uspořádání odvede tranzitní dopravu od obydlených míst a vyřeší problémy s hlukem a emisemi, které by nastaly po zprovoznění přechodu bez úprav komunikace. Zároveň bude silnice upravena na šířkové uspořádání vhodné pro pravidelný provoz. Přeložka je navržena v kategorii S7, 5/60, tj. se šířkou zpevnění 6,5 m a 2 × 0,5 m nezpevněnými krajnicemi. Délka přeložky je 4,505 km.
Součástí stavby je celkem 45 stavebních objektů, z nichž je: 15 z oboru pozemních komunikací, čtyři mostní objekty, jedna zárubní zeď (klasická gabionová zeď v délce 200 m), 23 objektů přeložek inženýrských sítí a jeden objekt vegetačních úprav.
BILANCE ROZHODUJÍCÍCH HMOT
- Výkop - 86 013 m3
- Násyp - 205 135 m3
- Sejmutí ornice - 22 863 m3
- Pokrytí ornicí - 12 113 m3
- Asfaltové vrstvy - 34 302 m2
- Kamenná dlažba - 248 m2
- Zámková dlažba - 740 m2
KONSTRUKČNÍ VRSTVY
- Asfaltový beton střednězrnný – ACO 11 (ABS II) 50/70 - 40 mm
- Postřik spojovací emulzí – PSE C 50 B5 - 0,20 kg/m2
- Obalované kamenivo střednězrnné – ACL 16 (OKS I) 50/70 - 70 mm
- Postřik infiltrační, asfaltový – PI, A C 50 B5 - 0,80 kg/m2
- Kamenivo zpevněné cementem – KSC I - 130 mm
- Štěrkodrť – ŠD - 200 mm
- Celkem - 440 mm
SO 201 – MOST PŘES SILNICI III/2171 V KM 1,084
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most o jednom poli s horní mostovkou. NK je tvořena svařovanými ocelovými nosníky profilu I spřaženými se ŽB deskou mostovky. Spodní stavbu tvoří dvě železobetonové opěry plošně založené na štěrkopískových polštářích.
- Délka mostu - 36,10 m
- Délka přemostění (světlost) - 23,00 m
- Rozpětí pole - 24,00 m
- Délka nosné konstrukce - 24,98 m
- Šířka mostu - 9,10 m
- Šířka nosné konstrukce - 8,60 m
- Volná šířka mostu - 7,50 m
- Šířka mezi zvýšenými obrubami - 7,50 m
- Chodníky - nejsou
- Plocha mostu - 9,10 × 36,10 = 328,50 m2
- Plocha nosné konstrukce - 8,60 × 24,98 = 214,83 m2
- Plocha vozovky - 7,50 × 24,98 = 187,35 m2
- Šikmost mostu - kolmý
- Světlá výška n.k. nad terénem - cca 4,9 m
- Stavební výška - 1,460 m
- Konstrukční výška - 1,585 m
- Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.
SO 202 – MOST PŘES TRAŤ AŠ – HRANICE V KM 1,191
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most o jednom poli s vrchní mostovkou a neomezenou průjezdnou výškou. Nosná konstrukce je tvořena prostými ocelovými nosníky spřaženými se železobetonovou deskou mostovky. Spodní stavba je tvořená dvěma železobetonovými opěrami založenými na štěrkopískových polštářích.
- Délka mostu - 44,26 m
- Délka přemostění - 28,62 m
- Délka nosné konstrukce - 31,16 m (v ose komunikace)
- Rozpětí - 30,0 m
- Šířka mostu - 9,1 m
- Volná šířka mostu - 7,5 m
- Šířka mezi zv. obrubami - 7,5 m
- Chodníky - nejsou
- Šířka nosné konstrukce - 8,6 m
- Plocha mostu - 9,1 × 31,16 = 283,6 m2
- Plocha nosné konstrukce - 8,6 × 31,16 = 268,0 m2
- Plocha vozovky - 7,5 × 31,16 = 233,7 m2
- Šikmost mostu - 60°
- Světlá výška n. k. nad terénem - max. 7,5 m
- Výška nad průjezdným profilem - min. 0,6 m
- Stavební výška - 1,675 m
- Konstrukční výška - 1,675 m
- Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.
SO 203 – MOST PŘES VODOTEČ V KM 1,540
Charakteristika mostu: Trvalý silniční most ze spirálově vinutého vlnitého plechu o průměru 3,24 m. Délka ocelové roury je 39 m. Čela mostu jsou šikmo seříznuta a obložena lomovým kamenem do betonového lože. Koryto uvnitř roury je vydlážděné.
- Délka přemostění (světlost) - 3,24 m
- Volná šířka na mostě - 7,5 m
- Šířka mostu - 39 m
- Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.
SO 204 – MOST POD SILNICÍ III/2173 V KM 2,018
Charakteristika mostu: Trvalý kolmý silniční most o jednom poli s horní mostovkou a neomezenou průjezdnou výškou. Nosná konstrukce je tvořena předpjatým monolitickým betonovým trámem s vyloženými konzolami. Spodní stavba je tvořena dvěma plošně založenými železobetonovými opěrami.
- Délka mostu - 38,2 m
- Délka přemostění - 26,9 m
- Délka nosné konstrukce - 29,1 m
- Rozpětí polí - 27,9 m
- Šířka mostu - 8,1 m
- Volná šířka mostu - 6,5 m
- Šířka mezi zv. obrubami - 6,5 m
- Chodníky - nejsou
- Šířka nosné konstrukce - 7,6 m
- Plocha mostu - 8,1 × 29,1 = 235,7 m2
- Plocha nosné konstrukce - 7,6 × 29,1 = 221,2 m2
- Plocha vozovky - 6,5 × 29,1 = 189,2 m2
- Šikmost mostu - kolmý
- Světlá výška n. k. nad terénem - max. 6,37 m
- Stavební výška - 1,49 m
- Konstrukční výška - 1,49 m
- Zatížitelnost mostu - Most je navržen na zatěžovací třídu A podle ČSN 73 6203.
Stavba je financována z programu Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2007 - 2013, který nahrazuje dosavadní program Iniciativy společenství Interreg III A Česká republika – Svobodný stát Sasko 2000 - 2006. V rámci Programu Cíl 3 je možno získat finanční podporu EU pro přeshraniční projekty nejrůznějšího charakteru v oblasti hospodářské i sociální.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ | |
Investor | Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, příspěvková organizace |
Zhotovitel | Sdružení: SWIETELSKY – ALGON – BERGER BOHEMIA |
Projektant | VALBEK spol. s r. o. |
Nabídková cena stavby | 229 143 251 Kč |
Hlavní stavbyvedoucí | Bc. Michal Hostáň |
Termín zahájení | 21. září 2009 |
Termín dokončení | 30. listopadu 2010 |
II/217 Road bypass Hranice – Ebmath
Construction road II/217 road bypass Hranice – Ebmath is part of the project „Construction of road connection Adorf – Aš“. The road II/217 goers from Aš where it is connected to road II/216, into Hranice and then to the border crossing Hranice – Ebmath. The construction is financed by the programme Cíl 3/Ziel 3 (Objective 3) to support the cross-border cooperation between the Czech Republic and the Free State of Saxony 2007–2013. It is implemented by the consortium of companies SWIETELSKY – ALGON – BERGER BOHEMIA. The commencement was celebrated at the beginning October 2009, and the construction completion is planned for November 2010.
Z materiálů Petra Chvojky a Bc. Michala Hostáně (SWIETELSKY stavební s.r.o.)
Foto: SWIETELSKY stavební s.r.o.