Eurovia: Ministerstvo dopravy nás o zvlněné D47 neinformovalo
Rubrika: 2011
Společnosti Eurovia CS vadí, že ministerstvo dopravy řeší reklamaci zvlněného povrchu dálnice D47 prostřednictvím médií a ji jako dodavatele stavby o tom dosud neinformovalo. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Marek Illiaš z tiskového odboru ministerstva ČTK řekl, že ŘSD stále čeká na výsledky posudku použitých materiálů, které by měly být k dispozici do týdne. Poté bude stavební firmu informovat.
Podle kontrolních vrtů, které si před pár dny nechalo udělat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), byly v podloží komunikace zřejmě použity nevhodné materiály, například stavební odpad. "Do dnešního dne nemáme k dispozici žádné hodnověrné informace o provedení údajných vrtů a o jejich případném výsledku," uvedla mluvčí Eurovie Petra Kučerová. Ministerstvo prý společnosti zatím nesdělilo, kde na stavbě shledává chyby, ani jakým konkrétním způsobem měl být porušen technologický postup při výstavbě.
"Ředitelství silnic a dálnic zatím nemá kompletně zpracované analýzy kontrolních vrtů," řekl ČTK Marek Illiaš z tiskového odboru ministerstva dopravy. Úřad podle něj bude společnost Euriovia informovat v okamžiku, kdy budou tyto analýzy hotové a kdy bude možné stoprocentně určit, zdali kontrolní vzorky obsahují materiály, které měly být na stavbu použité.
Interní audit ŘSD odhalil podle šéfa této státní firmy Reného Poruby nepořádek v dokumentaci ke stavbě a také pochybení na straně ŘSD, stavebních firem i stavebního dozoru. Záruční doba dálničního úseku mezi Rudnou a Hrušovem končí příští rok, Poruba proto hodlá s využitím právníků začít jednat se stavebními firmami. "Budeme velmi tvrdě požadovat, aby se to uvedlo na pravou míru, jak to má vypadat," řekl Poruba.
Podle Kučerové hodlá Eurovia v následujících dnech zveřejnit kompletní sadu dokumentů, kterými chce obhájit postup původního stavitele, firmy ODS-Dopravní stavby Ostrava. Dokumenty se týkají výběru, schvalování a přejímání veškerého stavebního materiálu předepsaného pro tuto stavbu státem a rovněž průběhu kontroly výstavby až po současné jednání nynějších zástupců ministerstva a ŘSD.
Úsek v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. O stavbě D47 se začalo konkrétně mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let minulého století. Budovat se začala v roce 2004. Nyní se stavba D47, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.