KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    EUROVIA CS má první pozitivní zkušenosti s asfaltovou směsí VIAPHONE®

EUROVIA CS má první pozitivní zkušenosti s asfaltovou směsí VIAPHONE®

Publikováno: 1.8.2011
Rubrika: 2011

S praktickými zkušenostmi s asfaltovou směsí s nízkou hlučností VIAPHONE®, kterou vyvinula společnost Eurovia ve Francii, seznámil odborníky na semináři Ing. Michal Sýkora, technický ředitel EUROVIA CS, a. s.

V Praze tuto směs zatím společnost EUROVIA pokládala na pokusném úseku v Praze Horních Počernicích, na silnici III/22222 u obce Hájek u Karlových Varů, ve Slezské ulici v Praze, na silnici II/324 mezi Starým Hradištěm a Pardubicemi a v současné době probíhá rekonstrukce ulice 5. Května v Praze (severojižní magistrála). Po následném měření hluku v místech, kde je tento povrch, se ukázalo, že VIAPHONE® skutečně výrazně snižuje hlučnost silničního provozu. „Hluk způsobený pneumatikami vozidel na hrubém povrchu vozovky je snížený díky jemnozrnnosti této směsi. Vlákna napuštěná asfaltem totiž působí jako „tlumič hluku“,“ vyzdvihuje přednosti této technologie Ing. Michal Sýkora. VIAPHONE® je zároveň, oproti drenážnímu asfaltu, méně náchylný k zanesení. Svými vlastnostmi je tedy velice vhodný pro výstavbu městských a příměstských komunikací a údržbu městských ulic, průtahů a kruhových křižovatek či příměstských a příjezdových komunikací.

VIAPHONE® je asfaltová směs zrnitosti 0/8 mm a vysokým obsahem hrubého kameniva. Obecně se jako pojivo používá silniční asfalt s přídavkem organických vláken. V závislosti na velikosti dopravního zatížení lze vybrat také některý polymery modifikovaný asfalt. Relativně vysoký obsah pojiva zlepšuje zpracovatelnost směsi VIAPHONE® a usnadňuje pokládku. Kromě podstatného snížení hluku od pneumatik také výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy. „Složení, zejména přetržitá křivka zrnitosti, zajišťuje směsi VIAPHONE® velice dobré protismykové vlastnosti,“ doplňuje výhody Ing. Michal Sýkora.

Asfaltový beton VIAPHONE® je určen pro velmi tenké vrstvy a pokládá se v tloušťce 20 – 30 mm. Pokud je podklad příliš nerovný, nejprve se musí provést jeho vyrovnání. VIAPHONE® má velmi zajímavou, homogenní strukturu povrchu. Jeho malá tloušťka eliminuje potřebu výškových úprav prvků inženýrských sítí ve vozovce a omezuje problémy s napojeními.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice