KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Ekologové kritizují ŘSD, za opožděnou D8 si prý může samo

Ekologové kritizují ŘSD, za opožděnou D8 si prý může samo

Publikováno: 1.7.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 13:05
Rubrika: 2010

Za průtahy při dostavbě dálnice D8 si prý může Ředitelství silnic a dálnic samo. Myslí si to alespoň ekologové z hnutí Děti Země, kterým se v poslední době podařilo stavbu posledního úseku dálnice přes České Středohoří zablokovat. Předseda sdružení Miroslav Patrik dnes ve svém prohlášení poukázal na to, že se úředníci dopustili při přípravě dálnice závažných chyb, na něž sdružení jen poukazuje. Jak naložit s kolabující dopravou pod Českým Středohořím, už ale neřekl.

"Pomalost má především na svědomí špatná práce investora, který nemá zřejmě zájem na tom, aby projektové práce probíhaly urychleně a bez chyb a aby jeho žádosti o vydávání potřebných rozhodnutí byly kvalitní, a tato řízení neprobíhala dlouho. A velký vliv má i pomalé a šlendriánské rozhodování úředníků. Děti Země naopak o ničem nerozhodují, jen upozorňují na chyby a důrazně žádají nápravu," prohlásil Patrik. Hnutí ve spojení s lovosickými ochránci přírody neustále napadá rozhodnutí o výstavbě i jednotlivá stavební povolení.

Poslední bitvu aktivisté vyhráli 17. června, kdy Krajský soud v Ústí nad Labem oživil jejich odvolání proti územnímu rozhodnutí. ŘSD odhaduje, že dálnici dokáže dostavět nejdřív na konci roku 2012, spíše ale až později. Krajský úřad dokonce připustil, že by se 16kilometrový úsek nemusel dostavět vůbec nikdy. Vzápětí ale spustil intenzivní nátlakovou kampaň podporovanou demonstracemi lidí z vesnic pod Českým Středohořím i peticí starostů. Do role ochránce práv občanů se staví hejtmanka Jana Vaňhová.

I když se zdá, že je veřejnost v Ústeckém kraji z valné většiny nakloněná rychlé dostavbě, Patrik vysvětluje příčiny svého postoje v hlubší minulosti, kdy kraj netrápily takové dopravní problémy. "Úředníci před veřejností zatajili příslušné řízení, které by posoudilo, zda není lepší vybudovat dlouhý tunel," uvedl Patrik s tím, že výsledkem povrchové varianty je "nezákonné kácení nejen desítky stromů, ale dokonce i státem chráněného jeřábu českého. Dále se také nezákonně likvidují biotopy chráněných druhů živočichů a ničí se jedinečná kopcovitá krajina Českého středohoří," uvedl Patrik.

Naznačil, že podobným způsobem mohli aktivisté zablokovat i výstavbu rychlostní silnice R7 do Chomutova, u níž se prý státní úředníci dopouštěli podobných chyb. Podcenili údajně i termíny i skutečné náklady, zde jim ale nikdo překážky neklade.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice