KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Dva úseky železničních koridorů nebudou dokončeny včas

Dva úseky železničních koridorů nebudou dokončeny včas

Publikováno: 19.7.2011, Aktualizováno: 2.8.2011 13:32
Rubrika: 2011

Dva úseky na železničních koridorech nebudou podle plánu z roku 2005 zmodernizovány do roku 2016. Jde o trať mezi pražským Smíchovským nádražím a Berounem na III. koridoru a úsek Nemanice - Ševětín na IV. traťovém koridoru. Vládu na středečním zasedání o tom bude informovat ministr dopravy. Důvodem zpoždění jsou zvyšující se investiční náklady.

Oba dva úseky budou muset být podle předkládací zprávy ministerstva dopravy realizovány ve dvou etapách. Do roku 2016 ministerstvo počítá s revitalizací tratě Praha-Beroun a v souběžně probíhající druhé fázi bude vybrána varianta nového spojení Mezi Prahou a Berounem. Ta by měla být dokončena do roku 2018.

V případě trati mezi Nemanicemi a Ševětínem bude nejprve zajištěna vzájemná součinnost trati se zabezpečovacími systémy používanými v Evropské unii a po roce 2016 bude zvyšována kapacita úseku na úroveň zbytku IV. tranzitního koridoru.

Financování modernizace zmíněných tranzitních koridorů počítá s evropskými penězi, dále s prostředky Státního fondu rozvoje dopravní infrastruktury (SFDI) a půjčkou Evropské investiční banky na kofinancování zdrojů EU. Podle původního usnesení vlády z roku 2002 měl být III. koridor financován ze zdrojů SFDI ve výši 17 miliard korun a IV. koridor ve výši 16 miliard. Zbytek peněz měl být získán z kohezních fondů EU a pomocí bankovních úvěrů. V roce 2005 vláda povolila navýšení státních peněz pro modernizaci III. koridoru na 32,4 miliardy.

Modernizace III. koridoru se se svolením vlády celkově prodražila z původních 56,5 miliardy na 75,5 miliardy a v případě IV. koridoru z 38,5 miliardy na 41,9 miliardy. Vláda zároveň souhlasila s odložením původního termínu dokončení prací z roku 2010 na 2016.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice