KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Dušek chce sebrat licenci Správě železniční dopravní cesty

Dušek chce sebrat licenci Správě železniční dopravní cesty

Publikováno: 26.9.2011
Rubrika: 2011

Nejradikálnější železniční odborář Jaromír Dušek podle dnešních Lidových novin vytáhl do boje proti vedení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a u Drážního úřadu požaduje, aby tato státní firma ztratila licenci. Dušek tvrdí, že šéf SŽDC Pavel Habarta je ve vedení firmy protiprávně - jako ředitel specializované firmy totiž postrádá tzv. odbornou způsobilost, kterou zákon přímo vyžaduje. „Pokud by mu úřad vyhověl, firma by prakticky nemohla fungovat,“ píšou LN.

"Zjistil jsem, že do funkce generálního ředitele byl zvolen člověk bez odborné způsobilosti, což zákon zakazuje. Dal jsem proto podnět, aby bylo firmě odejmuto úřední povolení," řekl LN Dušek. Ve výsledku může podle Duška padnout rozhodnutí, že všechna dosavadní rozhodnutí učiněná Habartou jsou neplatná. Byla přitom uzavřena řada smluv za miliardy a byly i čerpány miliardy korun z EU. "Doufám, že to takto nenechá a na svou funkci rezignuje," dodal Dušek.

Duškovo tvrzení má podle LN opravdu právní základ. Opírá se totiž o dva drážní zákony, které šéfování SŽDC skutečně svěřují jen osobě dostatečně odborně způsobilé. Tím se rozumí, že daný člověk musí mít vysokoškolský diplom z ekonomické, dopravní, technické či právní školy a minimálně tříletou praxi v oboru, popřípadě pětiletou praxi a ukončenou střední školu téhož zaměření. „Ničím podobným se ale současný šéf SŽDC Pavel Habarta pochlubit nemůže,“ píšou LN.

Habarta si z toho nicméně těžkou hlavu nedělá. Zákon, který mu takovou způsobilost přikazuje, je prý zastaralý. "Moje působení na SŽDC nechť je posuzováno podle výsledků hospodaření a dalších již zrealizovaných cílů. Není-li v současné době něco v pořádku jen v oblasti zastaralého a dnes již přežitého zákona, je potřeba takový legislativní předpis modifikovat do funkční podoby," napsal v odpovědi Lidovým novinám. Zákon o dráhách a tzv. transformační zákon, které odbornou způsobilost šéfa SŽDC vyžadují, vznikaly podle Habarty v době, kdy ještě nebylo patrné, jak velká organizace SŽDC jednou bude. "Stojím si za tím, že v čele organizace, která rozhoduje o rozdělování miliard korun v rámci rozvoje železniční infrastruktury, musí stát především manažer s ekonomickou praxí," citují Habartu dnešní Lidové noviny.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (25x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci