Druhý železniční koridor pokrylo nové digitální zabezpečení
Rubrika: 2011
Druhý národní železniční koridor mezi Břeclaví a Bohumínem je od dnešního dne zabezpečený celoevropským digitálním rádiovým systémem GSM-R. Novinářům to dnes sdělil David Šimoník, mluvčí společnosti Kapsch, která technologii dodala. Dopravcům na zabezpečených koridorech postačí pro komunikaci s řízením provozu jedna digitální jednotka podle evropské certifikace. Náklady na projekt Kapsch nesdělil, většinu peněz podle Šimoníka poskytla Evropská unie.
"Rozšiřováním technologie GSM-R na další koridory zvyšujeme nejen bezpečnost, ale i konkurenceschopnost tuzemské železniční infrastruktury," řekl Pavel Habarta, který je pověřen řízením Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
Komunikační systém GSM-R v Česku zabezpečuje rovněž železniční koridor od německých hranic u Děčína do Břeclavi a na rakouské a slovenské hranice. Umožňuje spojení mezi vlakem a řízením provozu s mnoha bezpečnostními prvky, jako jsou prioritní volání, bezpečný datový kanál a přenos řídicích a zabezpečovacích údajů.
Druhý národní železniční koridor zajišťuje tranzitní dopravu přes Českou republiku mezi Rakouskem a Polskem. Na území Česka je dlouhý 207 kilometrů. Pro pokrytí této délky trati bylo zapotřebí vystavět 29 takzvaných základnových stanic BTS, které vysílají a přijímají radiové signály.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.