KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Druhý tubus Tauernského tunelu byl uvolněn pro dopravu

Druhý tubus Tauernského tunelu byl uvolněn pro dopravu

Publikováno: 30.4.2010, Aktualizováno: 6.5.2010 15:42
Rubrika: Tunely

Po čtyřech letech stavebních prací byl dnes spuštěn provoz v druhém tubusu Tauernského tunelu, který se nachází na rakouské dálnici A10. Nyní však bude ještě na rok vyřazen z provozu starý tubus, který musí být renovován. Poté by měl tunel, který se před 11 lety stal dějištěm vážné dopravní nehody s 12 mrtvými a 42 zraněnými, splňovat nejvyšší možné standardy bezpečnosti. Uvedla to dnes agentura APA.

Tunel v délce 6,4 kilometru představuje důležitý úsek severojižní tranzitní magistrály procházející přes hřeben Tauernských Alp. Často zde však dochází k mnohakilometrovým kolonám, přičemž v srpnu 2008 dosáhly až rekordních 40 kilometrů. Provoz oběma tubusy má začít od července 2011.

Při stavbě druhého tubusu byl vyvezen z hory jeden milion metrů krychlových vytěženého materiálu. Na stavbě bylo zaměstnáno 150 osob a celkové náklady, včetně renovace druhého tubusu, dosáhnou 212 milionů eur (5,4 miliardy Kč). Stavba trvala od července 2006 do dubna 2010.

Starý tubus je v provozu již 35 let. Od 21. června 1975 do konce roku 2008 jím projelo zhruba 144 milionů vozidel. Nyní bude kromě údržby doplněn rovněž o nejnovější technologie a musí se prorazit 26 propojení do druhého tubusu. Ty mají sloužit jako únikové cesty a přístupy pro pohotovostní vozidla.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (44x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice