KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Dopravní výbor doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice

Dopravní výbor doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice

Publikováno: 11.2.2010, Aktualizováno: 12.2.2010 10:13
Rubrika: 2010

Magistrátní dopravní výbor dnes doporučil hlavnímu městu zachovat zúžení pražské Legerovy ulice na tři pruhy. Rozhodl tak navzdory doporučení Technické správy komunikací (TSK), která navrhovala její opětovné rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Zda zúžení Legerovy ulice, které mělo na zkoušku trvat do poloviny března, bude konečné, rozhodne až odbor dopravy.

Zúžení Legerovy ulice si loni v březnu na zkoušku vymohla radnice Prahy 2, proti se ale ostře postavila sousední Praha 4. Opatření podle nuselské radnice zhoršilo životní podmínky na jejich území.

Zrušit zúžení doporučila magistrátu také TSK. Podle ní kvůli opatření nedošlo k výraznému zhoršení dopravní situace v Praze, ale vzrostl provoz na objízdných trasách druhé i čtvrté městské části. Zlepšení životního prostředí, na které ukazuje studie Českého hydrometeorologického ústavu, podle TSK může být ovlivněno příznivějšími meteorologickými a rozptylovými podmínkami.

Rozhodnutí přivítala starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS). Pruh, který je v současné době od zbytku magistrály oddělen betonovými bloky, by podle ní mohl sloužit k zásobování nebo parkování aut. V budoucnu by na něm mohla být zasázena zeleň nebo vzniknout cyklostezka.

Doporučení se naopak nelíbí zástupcům Prahy 4. "Nadšeni z toho nejsme," řekl ČTK radní čtvrté městské části pro dopravu Martin Hudec (ODS). Přivítal naopak dodatek usnesení, ve kterém výbor doporučil TSK, aby vypracoval studii o celkovém zklidnění magistrály v návaznosti na dokončení městského okruhu a na její omezení v centru města.

Legerova ulice, kterou každý den projede několik desítek tisíc automobilů, měla být původně zúžena na půl roku. Magistrát nakonec na žádost Prahy 2 rozhodl o prodloužení zkušební doby na rok, aby mohly být posouzeny dopady v různých ročních obdobích.

Během roku se obě městské části, kterých se omezení týká, kritizovaly přes média. Zadaly si také vypracování studií. Jejich závěry si ale obě radnice vykládají různě.
Stejně se postavily i k doporučení TSK na zrušení zúžení magistrály. Zatímco Praha 4 návrh TSK přivítala, druhé městské části se nelíbil. "Její závěr je plný rozporů," řekla Černochová. Měření se podle ní uskutečnily v době, kdy byly v Praze další uzavírky, které zvýšily provoz na zkoumaných trasách.

Praha 2 začala bojovat proti množství aut na svém území i reklamní kampaní. Nad Legerovu a Sokolskou ulici nechala vyvěsit poutače, ve kterých řidiče vyzývá, aby zvolili do centra města jiný druh dopravy. Zaplatila si i spoty v rádiu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (101x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (60x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (33x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice