KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí

Publikováno: 7.3.2011, Aktualizováno: 9.3.2011 13:55
Rubrika: 2011

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a obchvat Drasenhofenu. V tomto termínu by měly být hotové i úseky rychlostní silnice R52 směrem z Pohořelic do Mikulova. Vyplývá to z nedávného jednání Ředitelství silnic a dálnic ČR a rakouské státní dálniční společnosti ASFINAG. Novináře o tom dnes informoval radní Jihomoravského kraje David Macek (KDU-ČSL).

"Od roku 2018 bychom měli jezdit přes Mikulov do Vídně, aniž bychom museli projíždět jednotlivými vesničkami na rakouské straně a cesta do Vídně by se měla významně zrychlit," uvedl Macek.

Podle něj se na rakouské straně bude stavět v několika fázích. V úseku Schrick-Poysdorf se začne patrně v roce 2013. V úseku z Poysdorfu na státní hranici se počítá s dvěma etapami. První z nich nejprve zahrnuje obchvat Drasenhofenu. Silnice bude mít nejdříve pouze dva pruhy. Bude napojena na stávající a skončí asi dva kilometry před hranicí. Podle plánů bude zprovozněna v roce 2017. Dostavba celého profilu trasy až na státní hranici nemá zatím jasný termín realizace.

Stavět se začne i na české straně. První na řadě je obchvat Mikulova. "Na české straně je dobrou zprávou, že s výstavbou silnice R52 počítá superstrategie ministerstva dopravy," uvedl Macek. Obchvat Mikulova bude mít také nejdříve dva pruhy. Letos jsou v plánu přípravné práce. Výstavba se podle Macka uskuteční v letech 2012 až 2013.

Rychlostní silnice dnes končí ve směru na jih od Brna u Pohořelic. Směrem na Pernou má trasa dospět v letech 2016 až 2018. "Nejsložitější úsek bude přes novomlýnské nádrže. Podle mého odhadu bude realizován jako poslední," dodal Macek. Na místě budou nakonec dvě komunikace. Stávající zůstane zachována pro místní dopravu. Vedle ní vyroste nová rychlostní silnice.

Cílem výstavby silnic na rakouské a české straně je zrychlení dopravy. "Po roce 2018 už nebudeme stát v kolonách a popojíždět ve vesničkách," dodal Macek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (36x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (35x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (30x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice